مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام از کاهش هفت درصدی آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت:اکنون 22 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد هستند.
کد خبر: ۳۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 07 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ ضیاء رضایی روز چهارشنبه  اظهار کرد: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد در ابتدای سال جاری 22 هزار و 500 خانوار بود که با هفت درصد کاهش به زیر 22 هزار خانوار کاهش یافته است.

وی مهمترین علت روند کاهش مددجویان زیر پوشش را توانمندسازی و پالایش مددجویان اعلام کرد که با اجرای این طرح ها از زیر چتر حمایتی امداد خارج شده و خودکفا شده اند.

رضایی تاکید کرد: اکنون جمعیت مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان ایلام که تا ابتدای سال جاری حدود 60 هزار نفر بودند، به 49هزار نفر کاهش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام با بیان اینکه پارسال نیز یک هزار و 500 خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد به خودکفایی رسیده و از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند، گفت: این افراد با دریافت تسهیلات بانکی کم بهره صاحب شغل مناسب و درآمد پایدار شده و به خودکفایی رسیدند.

به گفته وی، با خودکفایی این خانوارها شمار مددجویان زیر پوشش این نهاد از بیش از 24 هزار خانوار اکنون به زیر 22 هزار خانوار کاهش یافته است.

وی سیاست و راهبرد اصلی این نهاد را خودکفایی مددجویان دانست و افزود: با اجرای طرح های اشتغالزایی شمار مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال های اخیر روند نزولی داشته است.

رضایی مجموع خانوارهای زیر پوشش این نهاد در سال 87 را 33 هزار خانوار اعلام کرد که در این هفت سال، 11 هزار خانوار جدای از فوت شدگان با اجرای طرح های اشتغالزایی از زیر چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خیمنی(ره) ایلام یادآور شد: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد تا اواخر دهه 80 معادل 20 درصد جمعیت استان بود که این رقم اکنون به زیر 10 درصد کاهش یافته است.
رضایی به اجرای طرح های خودکفایی این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکنون حدود 20 هزار مورد در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده که سهم هر مددجو 75 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اشتغالزایی را اولویت اصلی این نهاد دانست و اضافه کرد: کمیته امداد اهتمام جدی دارد تا با ایجاد فرصت های شغلی زمینه استقلال مالی مددجویان را فراهم کند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار