کارشناس ارشد بیماری ایدز گروه مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان ایلام راه های انتقال عمده این بیماری را روابط جنسی و تزریق مواد مخدر اعلام کرد و افزود: مصرف شیشه و مواد مخدر صنعتی به گسترش این بیماری دامن زده است.
کد خبر: ۳۳۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 07 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ عظیم حسن بیگی اظهار کرد: با اطلاع رسانی به موقع، پیشگیری و تشخیص زود هنگام و در نهایت مراجعه و پیگیری، درمان و اقدام های حمایتی از بیماران، می توان تا حد زیادی از بروز موارد جدید بیماری پیشگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه ایدز یا نشانگان اکتسابی نقص ایمنی به عنوان یک بیماری در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی ایجاد می کند، راه های انتقال عمده این بیماری را روابط جنسی و تزریق مواد مخدر اعلام کرد و افزود: مصرف شیشه و مواد مخدر صنعتی به گسترش این بیماری دامن زده است.
 
حسن بیگی تاکید کرد: وظیفه اطلاع رسانی و اطلاع یابی جامعه از بیماری ایدز بر عهده خبرنگاران، ورزشکاران، هنرمندان، مبتلایان، متاثرین از اچ آی وی، کارکنان بهداشتی درمانی، کودکان، زنان و مادران، دانشجویان، دانش آموزان، جوانان و آحاد مردم، سیاستگذاران، مسئولان و مجریان، پژوهشگران و اندیشمندان، روحانیون، طلاب و رهبران مذهبی است.
 
کارشناس ارشد مسئول بیماری ایدز در مرکز بهداشت استان ایلام گفت: برای کنترل بیماری در ایلام تدابیری اندیشیده شده که در این راستا هفت پایگاه و سه مرکز مشاوره بیماری های رفتاری با کادری مجرب و در شرایط کاملا محرمانه در حال ارائه خدمت به بیماران هستند.
 
حسن بیگی با بیان اینکه کشف بیماری با انجام تست سریع تشخیصی بطور رایگان صورت می گیرد، یادآور شد: در این مراکز، مشاوره توسط روانشناس ماهر و توسط پزشکان عمومی و متخصص بصورت رایگان انجام می شود و در گروه های پرخطر نیز دیده وری و غربالگری بیماری انجام می گیرد.
 
وی گفت: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرکزی استان ایلام واقع در میدان فاتحان میمک، خیابان عدالت شمالی، کوچه شهید راسخی، پشت بیمارستان آیت الله طالقانی سابق و شماره تماس 33369476 آماده خدمت به مراجعه کنندگان هستند.
 
روز جهانی ایدز با شعار مهار همه گیری ایدز 14 آذر و هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز 13 تا 19 آذر است.
 
در ایران تا پایان شهریور سال 95 تعداد 33 هزار و 227 نفر مبتلا شناسایی شدند که حدود هشت هزار و 881 نفر از آنان فوت شد و حدود 12 هزار و 669 نفر نیز وارد فاز پیشرفته بیماری شده اند./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
به نظر من بایستی،مشاغلی که در ارتباط مستمر با مبتلایان هستند به صورت دوره ای مورد آزمایش قرار بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار