مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام؛
مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: مردم نیزمانندخیران به صورت خودجوش اهدا زمین و ساختمان برای احداث کتابخانه در این استان دارند، ولی در مجموع میزان مشارکت های مردمی برای تجهیز و توسعه کتابخانه ها دراستان در حد مطلوب نیست.
کد خبر: ۳۳۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 07 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان اظهار کرد: انجمن خیران کتابخانه ساز این استان سال 92 با 9 عضو هیات مدیره تشکیل شد و در یک مرحله 40 میلیون ریال و به تازگی نیز 50 میلیون ریال وجه نقد از سوی یکی از این افراد به تجهیز و توسعه کتابخانه های عمومی استان ایلام اهدا شده است.
 
وی افزود: علاوه بر این مردم نیز به صورت خودجوش اهدا زمین و ساختمان برای احداث کتابخانه در این استان داشته اند ولی در مجموع میزان مشارکت های مردمی برای تجهیز و توسعه کتابخانه ها در این استان در حد مطلوب نیست.
 
جلیلیان تاکید کرد: مساله کتابخانه سازی و ضرورت احداث آن در بین افراد خیر بصورت مناسب نهادینه نشده و جایگاه مطلوبی ندارد و این کار نیازمند فرهنگ سازی از سوی رسانه های گروهی است.
 
وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی در حوزه ساخت و ساز فضاهای فرهنگی، خواستار مشارکت خیران برای ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از نیازهای مهم فرهنگی مردم شد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به وجود 36 کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی در این استان گفت: این تعداد کتابخانه جوابگوی نیاز مردم نیست و باید تعداد این مراکز فرهنگی به 2 برابر افزایش یابد.
 
جلیلیان اضافه کرد: استان ایلام با توجه به بافت جمعیتی ظرفیت احداث کتابخانه های جدید را دارد بنابراین به 30 کتابخانه جدید در مناطق شهری و روستایی نیاز داریم که امیدواریم مردم و افراد خیر و نیک اندیش در این حوزه به کمک نهاد کتابخانه های عمومی بیایند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار