مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به پایین بودن وقف های انتفاعی و دسته جمعی گفت:باید شرایطی ایجاد شود تا فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۳۳۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 06 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در همایش یاوران وقف و تجلیل از رسانه های فعال حوزه وقف در محل هتل زاگرس ایلام اظهار کرد: باید شرایطی در جامعه ایجاد شود تا فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
 
وی با اشاره به پایین بودن وقف های انتفاعی و دسته جمعی در استان افزود: باید با مشارکت رسانه های گروهی فرهنگ وقف های دسته جمعی در استان احیا شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: وقف تنها مختص افراد متمکن نبوده و هر فردی در هر جایگاهی می تواند یاور و حامی وقف باشد.
 
وی همچنین از از ثبت 40 وقف در سامانه ثبت موقوفات استان ایلام در سال جاری خبر داد و افزود: با احتساب این موارد تعداد کل وقف های استان به بیش از 400 مورد افزایش یافته است.
 
شهیدی اضافه کرد: علاوه بر این امسال 13 سند مالکیت اماکن مذهبی استان صادر و تکمیل 15 سند دیگر در مرحله کارشناسی قرار دارد.
 
به گفته وی، همچنین امسال 18 رای به نفع موقوفات ابن استان به ارزش 10 میلیارد ریال صادر شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه به فعالیت های این اداره کل در حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: امسال دو هزار نفر برای طرح تربیت حفظ قرآن کریم شرکت که از این تعداد 600 نفر از زندانیان بوده اند.
 
شهیدی به فعالیت های این اداره کل در اربعین اشاره کرد و گفت: امسال با مشارکت ادارات اوقاف 16 استان کشور 10 موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیرهای تردد زائران دایر و علاوه بر این یک هزار و 235 مبلغ نیز به عتبات عالیات برای خدمات دهی به زائران اعزام و روزانه بطور کلی 100 هزار زائر از خدمات این اداره کل برخوردار شدند.
 
در این همایش از 50 نفر از یاوران وقف شامل واقفان، هیات امنا بقاع متبرکه، تعدادی از مدیران اجرایی و خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی استان ایلام تقدیر شد./ف
برچسب ها: وقف ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار