پارکبانها با نادیده گرفتن قوانین ومقررات نحوه مدیریت پارکینگها ودریافتهای غیرقانونی واجحاف در حقوق رانندگان باعث تحمیل مصائب ومشکلات فراوانی بر رانندگان وازسویی افزایش نارضایتی آنان از این طرح گردیده که شاید یکی از دلایل مهمی تعطیلی این طرح در دوره های مختلف همین امر باشد.
کد خبر: ۳۳۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 06 December 2016
تابناک ایلام::شهر بالای 200هزارنفری ایلام بعنوان بزرگترین شهراستان ومرکز ثقل فعالیتهای اداری وخرید و درمان و....هم استانیهای ایلامی ،سالهاست از مشکلات ونارسایی های فروانی رنج می برد ،از مشکل مبلمان شهری گرفته تا وضعیت نابسامان خیابانها وپیاده رو ها تاجداول ورفوژهای  زوار دررفته ،مشکلاتی است که دست به دست هم داده اند تا شهروندان ایلامی به مثابه سایر شهرهای کشور، حتی  رنگ رفاه وحقوق شهروندی رانتوانند دراین شهر ببینند.
 
اما صرفنظر از این مشکلات که مردم این شهر سالهاست به آن خود کرده اند،دردسری بنام خیابانهای کم عرض ،افزایش خودروها ،گرایش شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی،تمرکز مراکز درمانی ومراکزخرید واداری در یک نقطه شهر ومهمتراز همه نبود پارکینگ ،مشکلاتی را رقم زده است که حقیقتا زندگی را به کام شهروندان وحتی مسافرین عبوری تلخ کرده است.
 
درطول این سالها شهرداری ایلام وشورای ترافیک برای برون رفت از این مشکل ،راهکارهای متعددی را اجرایی نموده است که منجمله می توان به یکطرفه نمودن خیابانها، تعریض برخی از خیابانها،کاهش عرض پیاده روها اشاره کرد که علیرغم تلاشهای صورت گرفته تاکنون اقدام موثری در زمینه کاهش ترافیک ورفع مشکل پارک خودروهای حاشیه خیابانها صورت نگرفته است.
 
دریکی دوساله اخیر شهرداری ایلام با اختصاص حاشیه خیابانها به پارکینگ موقت خودورها وواگذاری آن به  شرکتهای خصوصی تحت عنوان پارکبان سعی نموده است تا حدودی بر بخش از مشکلات وخلاء کمبود پارکینگ خودرویی در ایلام فایق آیند، اما با گذر زمان ،بدلیل سوء مدیریتها وتحمیل برخی مشکلات بر دارندگان خودرو این طرح نیز دچار وقفه های کوتاهی  شده است.
 
پارکبانها با نادیده گرفتن قوانین ومقررات نحوه مدیریت پارکینگها ودریافتهای غیرقانونی واجحاف در حقوق رانندگان باعث تحمیل مصائب ومشکلات فراوانی  بر رانندگان وازسویی افزایش نارضایتی آنان از این طرح گردیده که شاید یکی از دلایل مهمی تعطیلی کوتاه مدت این طرح در دوره های مختلف همین امربوده باشد.
 
اینک که پس از یک دوره تعطیلی طرح و با ته دیگ خوردن کفگیر منابع مالی شهرداری ایلام ،مدیریت جدید شهری، احیاء دوباره طرح پارکبانها را یکی از منابع درآمدی شهرداری به حساب آورده است ،باردیگر پارکبانهای پرتعدادی را در سطح شهر به جان رانندگان انداخته اند،آنان تمام خیابانهای ایلام را به قرق خود در آورده وبه محض توقف حتی موقتی خودروها ،قبض های جریمه پرداخت عوارض توقف! را در زیر برف پاک کن خودور الصاق می کنند.
 
اگرچه براساس اعلام مسئولین شهری ،رعایت حقوق شهروندان توسط پارکبانها  گوشزد وبرای دریافت حق پارکینگ مقرراتی تدوین شده است، اما پارکبابان بدون توجه به قانون ،همه خودروهای پارک شده کنار خیابان ،ولو توقف چنددقیقه ای را مشمول تیغ جریمه های  من آوردی خود می کنند.
 
این درحالیست که یک عضوشورای شهر ایلام در خصوص قانون نحوه دریافت حق پارکینگ های حاشیه خیابانها توسط پارکبانها حرفهای جدیدی می زند. 

هادی کرمی در مصاحبه با یکی از رسانه های استان با بیان اینکه خیابان هایی که شامل این طرح می شود را شورای ترافیک مشخص کرده است، گفته است : شورای شهر در این راستا هزینه آن را تصویب کرده و در ازای هر ساعت مبلغ 500 تومان از هر وسیله نقلیه اخذ می شود؛ اگر چه در این مصوبه آمده است که نیم ساعت اول پارک خودروها رایگان است و پارکبان ها حق اخذ وجه در این مدت از شهروندان را ندارند.

عضو شورای شهر ایلام در رابطه با مشکل خیابان شهید سمندری که در کناره های بلوار نیز خودرو پارک می شود نیز اینگونه اظهار نظر نموده است: در حقیقت پارکبان ها تنها مجاز به اخذ وجه از خودروهایی اند که در کنار خیابان و چسبیده به جدول و پیاده رو هستند.

وی تأکید کرد: حق اخذ وجه توسط پارکبان ها برای خودروهایی که در رفوژ بلوار وچسبیده به بلوار وسط خیابان پارک کرده اند را ندارند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرده است : شهروندان در صورت اخذ وجه توسط پارکبان ها در قسمت رفوژ بلوار می توانند به سازمان تاکسیرانی ایلام شکایت کنند.

به هرحال آنچه که در حال حاضر علاوه بر مشکل ترافیک ونبود پارکینگ به قوز بالا قوزی برای رانندگان وشهروندان ایلامی مبدل شده  دریافتهای بدون حساب وکتاب پارکبانها از آنان است که انتظار می رود مسئولین شهری وتاکسیرانی ایلام براین موضوع نظارت جدی تری داشته باشند
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
از اعضای بی لیاقت و بی کفایت شورای شهر ایلام انتظاری بیش از به وجود آوردن اینگونه مسائل نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
تمامی خیا بانهای شهر شده تابلو بارکبان....
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
درود بیکران بر شورای شهر ایلام به خاطر پر کردن کیسه های سرگشادشان ، غارت بیت المال و حق کشی و حق خوریهای بیش از حد و مرزشان الحق که رسالتشان را به خوبی انجام دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
این اعضای شورای شهر بجز جیب خودشان هیچ گاه به فکر مردم نبوده اند خدا را شکر عمر کاریشان رو به اتمام است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار