کد خبر: ۳۳۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 04 December 2016
 محققان به تازگی موفق به کشف جنازه مومیایی شده اند که به گفته کارشناسان متعلق به 2000 هزار سال پیش است. جنازه بانو دای که یکی از شخصیت های مهم و سرشناس زمان خود بود که پس از مرگش به دست مومیاکاران سپرده شد تا بوسیله مواد و متریال مورد نیاز مومیایی شده و برای سالهای ایند محفوظ بماند.

حالا پس از حدود 2500 سال این جنازه پس از کشف در آرامگاهش موشکافی شد تا مورد شناسایی قرار گیرد. محققان متوجه شدند که برخی از قسمت های بدن مانند پوست منعطف، موهای سر، مژه و استخوانی که هنوز قابلیت خم شدن دارد از جمله قسمت های سالمی است که هنوز در این جنازه به چشم می خورد. همچنین قسمت های داخلی بدن هنوز از بین نرفته و حتی گروه خونی A نیز برای این جنازه قابل تشخیص بوده و گفته می شود که آخرین خوردنی این خانم خربزه بوده است.

گویا این زن در زمان مرگ خود 50 سال سن داشته و بخاطر اضافه وزن خود از مشکلات زیادی مثل قلبی، فشار خون، شریان های بسته شده و دیابت آزار می دیده است. در نهایت پس از مرگ آرامگاه بانودای را در داخل کوهی در منطقه هونان چین بنا کردند. بنایی که حالا پس از 2500 سال در حالی یافت شده که داخل آن مملو از وسایل شخصی همچون 100 لباس ابریشمی، 160 مجسمه چوبی و ....  است.

گفتنی است؛ بدن این جنازه با 20 لایه ابریشم آغشته به مواد مخصوص مومیایی کردن پوشیده شده و سپس در چهار لایه تابوت با زغال چوب و خاک رس مهر و موم شده است.
 
  جنازه ای که پس از 2000 سال پیدا شد
 
 جنازه ای که پس از 2000 سال پیدا شد
 
 جنازه ای که پس از 2000 سال پیدا شد 
 
باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: جسد ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار