میرزایی در واکنش به تمدید قانون ISA ؛
نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است تمدید قانون ISA نقض برجام بوده و برای شکایت علیه آمریکا باید از ساز و کارهای پیش بینی شده در سند توافق هسته ای استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۳۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 03 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی در خصوص تصویب تمدید قانون تحریم‌های 10 ساله علیه جمهوری اسلامی ایران در مجلس سنای آمریکا و تناقض این موضوع با برجام، اظهار داشت: در این زمینه آمریکایی‌ها معتقدند که تحریم‌های وضع شده در زمینه فعالیت‌های ایران در رابطه با تروریسم و حمایت از آن است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش دیگری از آن در خصوص تحریم صنعت نفت ایران و ممانعت از این است که بیش از 20 میلیون دلار در سال، صنعت نفت ایران شاهد سرمایه گذاری نباشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمدید قانون تحریم‌های 10 ساله علیه جمهوری اسلامی ایران در مجلس سنای آمریکا با تعهد آمریکایی‌ها در برجام که متعهد شده‌اند راه را برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد، از جمله نفت، خدمات و فناوری باز کنند، مغایر است.

میرزایی متذکر شد: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده قسمت‌هایی که مربوط به تعهدات این کشور و لغو تحریم‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای ایران است، را وزیر امور خارجه آمریکا تعلیق می‌کند.

برخورد ایران با تمدید قانون ISA باید با احتیاط انجام شود

وی افزود: برخی از همکاران ما در مجلس اعلام کردند که طرح سه فوریتی برای از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای را ارائه دهیم، بنظرم نیاز نیست که اینگونه با عجله عمل کنیم بهتر است با طمانینه و احتیاط عمل کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طیف جدید حاکم در آمریکا و ترامپ پس از اینکه بر روی کار آمدند به همراه دست‌اندر کاران سیاست خارجی و شورای امنیت ملی این کشور به این دنبال آن هستند که به نوعی هزینه نقض برجام را ایران پرداخت کند.

میرزایی با بیان اینکه به نفع کشور است که از ساز و کارهای مشخص شده موجود در برجام استفاده کنیم، بیان کرد: اگر یکی از اعضا معتقد باشد که نقض برجام صورت گرفته می‌تواند به کمیسیون مشترکی که در برجام تعیین شده مراجع کند و بر اساس این ساز و کار 15 روز فرصت دارد که اگر نتیجه نگرفت به شورایی 3 نفره رجوع کند و اگر باز هم نتیجه نگرفت می‌تواند به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر از ساز و کارهای پیش بینی شده در برجام برای دفاع از حقوق خود استفاده کنیم به نفع مصالح ملی است، گفت: از اقدامات شتاب زده و عجولانه باید پرهیز کنیم تا بهانه به دست آمریکا ندهیم. از آنجایی که آمریکا در مجامع بین المللی نفوذ دارد ما نباید بهانه‌ای به دست آن ها بدهیم که ایران را مقصر معرفی کنند./م



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار