مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: جشنواره فرهنگی و هنری عشایر به همت کانون‌های مساجد ایلام، در یکی از مناطق عشایری این استان برگزار خواهد شد
کد خبر: ۳۳۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 29 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی چراغی‌پور»  اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری عشایر بر اساس مصوبه کارگروه فرهنگ و هنر روستا و عشایر در ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد کشور در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تمهیدات صورت گرفته مقررشده که این جشنواره در بهمن‌ماه سال جاری در یکی از مناطق روستایی و عشایری استان برگزار شود، افزود: اعتبارات این جشنواره از محل فعالیت‌های فرهنگی هنری و دینی در روستا و مناطق عشایری پس از تائید دفتر فرهنگ روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق وزارت تأمین خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ٢٨١ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان ایلام، فعالیت دارند، اضافه کرد: از این تعداد حدود ٧٥ درصد کانون‌های مساجد، در مناطق روستایی و عشایری استان فعال بوده و پذیرای جوانان و نوجوانان این مناطق هستند.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دینی، مذهبی، کارآفرینی و برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌های ملی و دینی در سطح این کانون‌های برگزار می‌شود، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری تنها مراکز فرهنگی و دینی فعال در این مناطق هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌ها انجام‌گرفته در کانون‌های روستایی و عشایری استان، عنوان کرد: در سال جاری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، توجه به بحث کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی در بخش‌هایی مانند فرش‌بافی و دامداری و پرورش قارچ با همکاری کانون‌ها در مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفت که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: امروزه کانون‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری، مهم‌ترین پایگاه حضور و گردهمایی جوانان و نوجوانان در این مناطق به شمار می‌رود که لازم است مسئولان در این راستا توجه ویژه‌ای داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار