استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:استان ایلام دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است و تاکنون در زمینه بیکاری توانسته ایم کارهایی انجام دهیم که رتبه استان را به میانگین کشوری برسانیم.
کد خبر: ۳۳۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 27 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: این استان ظرفیت های بسیاری برای توسعه و اشتغال دارد که باید همه برای شکوفایی این ظرفیت ها به مجموعه دستگاه های اجرایی متولی کمک کنند.
 
وی افزود: ائمه جمعه سراسر استان ایلام از طریق تریبون های نماز جمعه فرهنگ کار و تلاش در بین مردم را ترویج کنند تا به اهداف مورد نظر در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.
 
مروارید یادآور شد: استان ایلام دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است و تاکنون در زمینه بیکاری توانسته ایم کارهایی انجام دهیم که رتبه استان را به میانگین کشوری برسانیم.
 
استاندار ایلام گفت: معتقدم اگر تا 2 تا سه سال آینده به همین منوال کار کنیم می توانیم آمار بیکاری را بیشتر از این کاهش داده و حتی افرادی را که بدلیل بیکاری از استان مهاجرت کرده اند را با ایجاد شغل و فراهم شدن فرصت کار به شهر و دیار خود باز گردانیم.
 
مروارید تاکید کرد: امکان ایجاد اشتغال در همه زمینه ها از جمله مرز، اربعین و دیگر بخش ها وجود دارد و تنها در حوزه سد سیمره 65 کیلومتر ساحل داریم که مزیت بسیار خوبی برای ایجاد شغل های مرتبط از جمله گردشگری، صید و صیادی و آبزی پروری است.
 
وی یادآور شد: با کمک همه باید تلاش کنیم استان ایلام را به سطحی از توسعه و رشد برسانیم که در اقتصاد ملی نقشی اساسی داشته باشد.
 
استاندار ایلام افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تمامی ارگان ها و سازمان ها برنامه مشخص داده است که باید اجرای آنها توسط مدیران و مسئولان پیگیری شود.
 
مروارید اظهار کرد: بانک های کشاورزی، ملی، صنعت و معدن و تجارت در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان خوب عمل کرده اند اما دیگر بانک ها یا کم کاری کرده و یا اینکه هیچ اقدامی در این ارتباط انجام نداده اند.
 
وی با بیان اینکه بخشنامه های بانک مرکزی در راستای گشایش است اما برخی بانک ها در استان یا مرکز در این ارتباط خوب عمل نکرده اند، یادآور شد: هفته آینده با مدیران عامل چند بانک در تهران دیدار کرده و تکلیف بانک هایی که همکاری نکرده اند را مشخص خواهیم کرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: عملکرد دستگاه ها در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در سه سطح ارزیابی می شود لذا مدیران تلاش کنند در این چارچوب فعالیت های خود را انجام دهند.
 
حشمت اله عسگری اظهار کرد: شاخص های سطح کلان این ارزیابی شامل رشد اقتصادی، ارتقای بهره وری و بهبود توزیع درآمد است و 2 سطح دیگر شاخص هایی از جمله صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه گذاری خارجی، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، توسعه شرکت های دانش بنیان، درآمدهای پایدار استان، مشارکت های مردمی و واگذاری طرح های عمرانی دارد.
 
وی یادآور شد: عملکرد استان در هر کدام از این شاخص ها باید با تولید گری دستگاه های اجرایی مرتبط بررسی و گزارش آن در جلسات بعدی ارائه شود.
 
عسگری تاکید کرد: جدول مربوط به شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه هایی اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی ارسال می شود تا مدیران و مسئولان دستگاه ها در چارچوب این تکلیف فعالیت های خود را برنامه ریزی کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار