متن نامه‌ اعتراض‌آمیز امام جمعه ایلام به وزیر کشور؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های امروز نماز جمعه شهر ایلام نامه‌ اعتراض‌آمیز خود را خطاب به وزیر کشور در خصوص عملکرد و مدیریت ستاد اربعین در مهران قرائت کرد.
کد خبر: ۳۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 25 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی" دررابطه با  این نامه گفت: اربعین سال 1395 برای نظام اسلامی و جهان اسلام نقطه عطفی در تاریخ همبستگی مسلمانان و شرکت کنندگان در آن به شمار می رود به طوری که بایکوت شدید رسانه های غربی نتوانست این حماسه عظیم را نایدیده بگیرد؛ در این راستا تلاش ها و زحمات بسیار زیادی صورت گرفت که لازم است بنده بعنوان عضو کوچکی از خادمان فرهنگ حسینی از همه مردم خصوصا مردم شریف استان ایلام و شهر مهران تقدیر و تشکر
 
امام جمعه ایلام اظهار کرد: ما در این ایام شاهد پدیده نوظهور و زیبایی در خدمات دهی به زائران حسینی تحت عنوان مشارکت جمعی و همگانی بودیم این مشارکت مرهون آن شور و حرارت حماسه حسینی است که در وجود تک تک خادمان در ایام اربعین اربعین تبلور نمود؛ بر خود لازم می دانم از مسئولان اجرایی استان، از استاندار محترم و مجموعه مدیریتی استان تقدیر نمایم اما در این میان با وجود همه خدمات مردم نسبت به زائران ما با نوعی سوء مدیریت در عرصه کلان از سوی مسئولین ستاد مرکزی اربعین در تهران رو به رو بودیم که لازم است به منظور رهایی از این وضعیت در سال آینده به برخی از این مشکلات اشاره نمایم.
 
یک:: اولین واساسی ترین مشکل در شهر مهران ریشه در عدم زیرساخت ها و تأمین اعتبار لازم برای آن به شمار می رود، یکی از این زیرساخت ها احداث بزرگراه است و در ایلام بیش از دو دهه است که دولت ها با شعار عمران و ابادانی در کشور و استان عهده دار مسئولیت اجرایی می شوند اما در عمل ان میزان اعتباری و تخصیصی که زیبنده مردم استان از محل اعتبارات ملی باشد به این استان داده نمی شود؛ برای احداث یک بزرگراه از حمیل تا مهران چرا دولت ها از عملیات اجرایی آن ناتوان هستند؟
 
دو:: آیا جز این نیست که مسئولان اجرایی مرکز به این خواسته بی توجه و سست ارداه هستند مگر در ایام اربعین مسئولان دولتی از طریق رسانه ها و فضای مجازی ندیدند که چه حجمی از زائران و مراجعه کنندگان با وسایط نقلیه به ایلام . مهران روانه شدند که این اقدام موجب ترافیک سنگین و یکطرفه شدن جاده ایلام به مهران شد.
 
مگر ندیدند با وجود تمام ممانعت ها باز سیل جمعیت به سمت ایلام و مهران روانه شد، بنا به اظهارات مسئولان پلیس راهور بیش از هفتاد هزار وسیله نقلیه در شهر مهران پارک شده است و پنج برابر جمعیت مهرزان فقط ماشین پارک شده است چرا دولت و مسئولان ستاد مرکزی اربعین به منظور احداث بزرگراه در ایلام و مهران چاره اندیشی نمی کنند؟ همین چند شب گذشته وزیر کشور اعلام کردند که برای اربعین یک ریال هم دولت اعتبار در نظر نگرفته است و شما مشاهده کنید که چه دردهایی است.
 
نمیانده ولی فقیه در استان افزود: در مورد ورود و خروج زائران از مرز مهران، حجم انبوه زائران در روزهای 28 و 29 و 30 آبان به قدری زیاد و سنگین بود که منجر به بسته شدن پایانه مرزی مهران از سوی ستاد مرکزی شد، چرا؟ سوال مردم این است شما به چه حقی از حضور زائرانی که ویزا برای سفر به عتبات گرفته بودند ممانعت بعمل آورده بودید؟ حالا بحث در رابطه با کسانی که بدون ویزا مراجعه کرده بودند نداریم و برخلاف قانون است اما شما چند روز بعد هم ممتنعت کردید و ده ها نفر در مهران از بنده سوال کردند که چرا ما برای ویزا اقدام کرده ایم اما از ادامه سفر ما ممانعت به عمل می شود؟ حالا اعلام کردند که عراق مرز خود را بسته که قبول نداریم.
 
امام جمعه ایلام تصریح کرد: چرا می گویید طرف عراقی مرز را بسته در حالی که به علت سوء مدیریتی شما و دستورات نابخردانه شما آقایان مرز را در مهران بر روی زائران بستید و هزاران زائر دارای ویزا با چشمانی گریان با قلبی شکسته بازگشتند و مسئولان باید جواب آنها و زائران امام حسین را بدهند.
 
شما که بحث از مدیریت بحران به میان می آورید به واقع بر همگان مشخص شد که خودتان عامل بحران در شهر مهران بودید و همه مردم و زائران می دانند که مردم شریف ایلام و مهران در خدمات دهی به زائران حسینی از هیچ کوششی تلاشی دریغ نکردند اما سوء مدیریت رئیس ستاد اربعین در تهران باعث به وجود آمدن نابسامانی هایی شد که منجر به اعتراض هزاران زائر بلکه انتقاد آنان از مسئولین نظام شد؛ شماها که توانایی مدیریت را در این عرصه ندارید به هیچ وجه حق ندارید که با رفتار ناثواب دست به عملی بزنید که مردم و زائران را از نظام بدبین کند.
 

زائرانی را که شما با چشمان اشک بار برگردانید باید فردا جواب امام حسین(ع) را بدهید و این را بدانید برخوردهای خشن جوابگو نیست  و در این میان خبرگزاری های معاند از جمله بی بی سی صحنه های برخورد را در مهران پخش کردند و جواب کسی که مسئول اربعین حسینی است چه خواهد بود؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار