کد خبر: ۳۳۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 21 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛  آیت قیصربیگی فعال رسانه ای روز دوشنبه یادداشتی با موضوع دوئل استاندار با رسانه ملی بر سر منافع مردم، به موضوع اربعین و انتخاب مرز بین المللی مهران در استان ایلام بعنوان اولویت اکثریت مردم برای رفتن به کربلای معلی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: ایلام قدم گاه شهیدان ایران که وجب به وجب خاکش خون هر شهیدی ریخته است امروز به تربت پاک ایران اسلامی مشهور گشته است. مردم این دیار عاشقانه محب اهل بیت هستند و امروز از اینکه قدمگاه زائران کوی سرور و سالار شهیدان شده اند برخود می بالند تا به شکرانه این نعمت بزرگ خاک پای رهگذران دشت کربلا را طوطیای چشم خویش کنند.

امروز استاندار ایلام که خود از خانواده ای مذهبی و در مکتب اهل بیت رشد و نمو پیدا کرده است، اربعین را فرصتی برای رشد همه جانبه این دیار محروم می داند.

مهندس مروارید فرزند آیت الله شیخ محمدتقی مروارید از روحانیون برجسته انقلابی است که همواره مورد تکریم ایلام یان بوده است.

پر واضح است که عبور راه کربلا از ایلام خیر و برکت فراوانی چه از جنبه معنوی و چه از جنبه توسعه ای برای این دیار محروم در پی خواهد داشت.

بطور مثال تا قبل از باز شدن مرزها برای مراسم اربعین، استان ایلام فاقد حتی یک کیلومتر بزرگراه بود اما امروز به واسطه راه کربلا زیرساخت های عمده استان تحت اقدام جدی دولت قرار گرفته است.

این روزها ایلامی ها از مهندس مروارید استاندار ایلام بواسطه پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی بعنوان یک خدمتگذار صادق، صریح و شجاع در دولت روحانی یاد می کنند بطوریکه نگارنده اعتقاد دارد که اگر در ادوار گذشته مسئولانی از جنس مروارید در دیاری که قدمتی 10 هزار ساله دارد و از ظرفیت های عظیم نفت و گاز برخوردار است و بواسطه سرزمین بکر و آب و هوایی چهار فصل به عروس زاگرس ملقب گشته، بیشتر بودند اکنون ایلام پسوندی به اسم محرومیت را به یدک نمی کشید.

به دیگر سخن روحیه مسئولانه استاندار امروز ایلام در دفاع از حق و حقوق مردم را باید در راستای توسعه این دیار محروم برشمرد و اگر در ادوار گذشته مسئولان استانی این چنین شجاعانه بر منافع مردم ایلام تاکید می داشتند مسلما از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه مستعد از کشور به شکل بهتر و مناسب تری استفاده می شد.

از این رو یکی از شاخص های اصلی استاندار امروز ایلام دفاع جانانه از منافع مردم این دیار است بلکه او و دیگر مسئولان بتوانند در دولت تدبیر و امید قفل محرومیت را برای همیشه از دست و پای این دیار مظلوم بشکنند.

حال که استان ایلام بواسطه داشتن مرزهای امن و ایضا نزدیکی به عتبات عالیات بعنوان دروازه کربلا شناخته شده در کنگره عظیم اربعین این منطقه استراتژیک بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

با این مقدمه به گوشه ای از صراحت لهجه استاندار ایلام در دفاع از موقعیت ویژه مرز مهران برای توجه بیشتر بعنوان مسیر اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین می پردازیم.

آن زمان که در بحث اربعین همه از جمله صدا و سیما زائران را به استفاده از دو مرز چذابه و شلمچه تشویق می کردند این استاندار ایلام بود که یک تنه از مرز مهران و علاقمندی زائران برای استفاده از این مرز مقدس دفاع کردند.

نگاه سلیقه ای برخی رسانه ها به مرزهای کشور و کم رنگ نشان دادن خدمات میزبانان واقعی مسافران دشت کربلا اجحافی در حق ایلامیان محب اهل بیت تلقی شد چرا که نمی شود بخاطر برخی کمی و کاستی های زیرساختی تلاش جهادگونه مردم و مسئولان در مرز مهران را نادیده گرفت.

کما اینکه وزیر محترم کشور در بازدید اخیر از مرز مهران به صراحت اعلام داشت که مردم استان ایلام در آزمون بزرگ اربعین سربلند بیرون آمده اند.

در حالیکه برخی رسانه ها از محدودیت های مرز مهران داد سخن می راندند که همین محدودیت ها با وسعت بیشتری در دیگر مرزها وجود داشت اما تنها مشکلات مرز مهران را بولد می کردند.

در چنین شرایطی برخی از افراد با قصد و نیت خاص و به غلط مشکلات مرز مهران را پررنگ تر از متن نشان می دادند و خود را ناجی مردم معرفی می کردند تا جایی که وزیر کشور در این راستا واکنش نشان داد و اطلاعیه صادر کرد و حاشیه‌ نگاری‌ های سیاسی جناحی به امید تخریب دولت را جفا در حق اربعین بحساب آورد.

با این همه استاندار ایلام در مصاحبه شبانگاهی با بخش گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 پاسخ های قاطع و قابل تاملی در دفاع از حق و حقوق زائران در تعیین مسیر ورود به کشور عراق داد.

آن هنگام که مجری صدا و سیما سعی داشت مثل همیشه از مشکلات مرز مهران سخن به میان آورد با پاسخ روشنگرانه استاندار ایلام مواجه می شود، که نمی شود به زور زائرین را مجبور کرد از مرزهای دیگر بروند در حالیکه مردم مرز مهران را بدلیل بعد مسافت کوتاه تر انتخاب کرده اند.

نکته بینی استاندار ایلام در حق انتخاب مردم در این مصاحبه در نوع خود جالب توجه بود. جایی که استاندار خود را جای مردم می گذارد و می گوید حتی اگر از من هم بخواهند که از مرز دیگری برای رفتن به کربلا استفاده بکنم نمی پذیرفتم و همچون سایر مردم مرز مهران را انتخاب می کردم چرا که نسبت به دو مرز دیگر باصرفه تر و نزدیک تر به کربلاست. واقعیت آنکه استاندار ایلام در این مصاحبه که به نوعی به یک دوئل رسانه ای تعبیر می شود حرف دل مردم و زائران را زد و با صراحت اعلام داشت که با توجه به اقبال عمومی برای استفاده از مرز مهران، بجای اعمال محدودیت ها بیایید زیرساخت های این منطقه را متناسب به درخواست و مطالبه زائران فراهم سازید.

جان کلام آنکه امروز دفاع تمام قد بیستمین استاندار این روزهای ایلام از ظرفیت ها و پتانسیل های استان در صحنه های مختلف موجب خرسندی زاگرس نشینان از این مسئول دولت تدبیر و امید گشته است.

در اینجا باید گفت که مهندس مروارید همواره نشان داده نسبت به حق و حقوق مردم استان احساس مسئولیت دارد و هیچگاه با بی تفاوتی از کنار خواسته ها و مطالبات مردمی نگذشته است تا امروز وی محبوب ترین فرد در بین ایلامی ها قلمداد شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار