سرپرست فرمانداری چرداول از بهره برداری سه باب کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: ترویج کتابخوانی روش های مختلفی دارد و قبل از آن باید نیازهای مخاطبان را بشناسیم و بر اساس نیازمندی ها منابع مورد نیاز آنان را تامین کنیم.
کد خبر: ۳۲۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 16 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه روز سه شنبه در بازدید از کتابخانه های عمومی چرداول به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتابخوانان با ایجاد حلقه های کتابخوانی در اماکن عمومی، بوستان ها و کتابخانه های عمومی و تبلیغ کتاب در موضوعات مختلف در فضای مجازی و رسانه ها مردم را به مطالعه ترغیب و تشویق کنند.
 
وی افزود: ترویج کتابخوانی روش های مختلفی دارد و قبل از آن باید نیازهای مخاطبان و سلایق آنها را بشناسیم و بر اساس نیازمندی ها منابع مورد نیاز آنان را تامین کنیم.
 
یگانه تاکید کرد: ساعت مطالعه را در خانواده ها و مدارس افزایش دهیم و در مدارس و دانشگاه ها اساتید با ارائه تحقیق در موضوعات مختلف علمی و تحلیلی دانش آموزان و دانش جویان را به کتابخانه های عمومی سوق دهند.
 
سرپرست فرمانداری چرداول نگاه دولت تدبیر و امید را به حوزه کتابخوانی مطلوب برشمرد و از افتتاح کتابخانه عمومی روستای زنجیره در دهه فجر امسال خبر داد.
 
رئیس اداره کتابخانه های عمومی چرداول نیز گفت: هم اکنون چهار باب کتابخانه عمومی در شهرهای سرابله، شباب، آسمان آباد و توحید با بیش از 2 هزار و 500 نفر عضو فعالیت دارند.
نوراله عبادالهی افزود: در این مراکز فرهنگی بیش از 58 هزار جلد کتاب و 75 عنوان مجلات و نشریات متنوع وجود دارد و ماهیانه بالغ بر پنج هزار نفر به این اماکن مراجعه می کنند.
 
وی اظهار کرد: در سال جاری 25 نشست کتابخوان با معرفی بیش از 300 عنوان کتاب با حضور 250 کتابخوان برگزار شده که نقش مهمی در جذب اعضا و مراجعان به کتابخانه های تابعه شهرستان داشته است.
 
عبادالهی مهمترین برنامه های اجرا شده در یک سال گذشته را برگزاری کلاس های قصه گویی، اهدای کتاب به مهد کودک ها، نمازگزاران نماز جمعه، اصناف و مدارس، توزیع بروشور و بسته های فرهنگی در موکب ها، جلسات نقد و بررسی کتاب، جذب کتاب های اهدایی مردم و ادارات به تعداد 6 هزار جلد، اجرای طرح پیک موتوری کتاب در سرابله، مسابقات نقاشی و برگزاری نمایشگاه کتاب برشمرد.
 
وی همچنین از بهره برداری 2 باب کتابخانه عمومی در شهر بلاوه و روستای زیر تنگ تا پایان سال جاری خبر داد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار