امام جمعه ایلام با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در عدم توجه به مرز مهران، یادآور شد: در حالیکه عموم مردم با توجه به فاصله طولانی مرزهای شلمچه و چذابه تا کربلا ترجیح می دهند بدلیل کوتاهی مسیر و امنیت بالا مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند، رسانه ملی برای کشاندن موج جمعیت به دیگر مرزها تبلیغ می کند.
کد خبر: ۳۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: حجم جمعیت زائران ورودی به مرز مهران در اربعین امسال به مراتب بیشتر از 2 سال گذشته است و پیش بینی ها برای افزایش تعداد زائران از این مرز محقق شد.
 
وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در عدم توجه به مرز مهران، یادآور شد: در حالیکه عموم مردم با توجه به فاصله طولانی مرزهای شلمچه و چذابه تا کربلا ترجیح می دهند بدلیل کوتاهی مسیر و امنیت بالا مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند، رسانه ملی برای کشاندن موج جمعیت به دیگر مرزها تبلیغ می کند.
 
امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه تمامی مردم و مسئولان استان در خدمات رسانی به زائران بسیج شده اند، تاکید کرد: پذیرایی از زائران سعادت بسیار بزرگی است که نصیب مردم ایلام شده و تاکنون از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده اند.
 
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: امسال با تلاش ارگان های مختلف از جمله راه و شهرسازی و استانداری بخشی از جاده ایلام - مهران تعریض شد ولی باید با مساعدت مسئولان ارشد کشوری پیش از اربعین سال آینده این جاده چهار بانده شود.
 
وی اضافه کرد: اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست و دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نمایش قدرت جهان اسلام در مقابل استکبار است پس همه باید برای تحقق اهداف این کنگره عظیم تلاش کنند.
 
وی گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند با دامن زدن به ناامنی، عراق را به محلی برای جولان اهداف پلید خود تبدیل کنند که برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در خنثی کردن این توطئه آنها نقش اساسی دارد.
 
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به تردد 130 هزار زائر در شبانه روز از مرز مهران، بروز برخی مشکلات بدلیل کمبود زیرساخت ها در این مرز اجتناب ناپذیر است.
 
محمدرضا مروارید اظهار کرد: با تلاش تمامی ارگان ها، ساماندهی مناسبی در وضعیت تردد زائران از مرز بین المللی مهران انجام گرفته است.
 
وی مهمترین نیاز زائران را تامین آب و جانمایی سرویس بهداشتی در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی اعلام کرد و افزود: با هماهنگی جمعیت هلال احمر باید پتوی مورد نیاز زائران برای اسکان اضطراری تامین شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
 
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
 
مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سیدرضا
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
آقای امام جمعه شما اگه توان داری راجع به زیرساختهای شهر محروم مهران صحبت کن و از دولت مطالبه کن.
sajad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
شبکه استانی ایلام شده فقط مهران وروستای چوار،،،متأسفانه حتی صداوسیماهم داره تفرقه افکنی میکنه
فرانک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
حتی حاضر نبودن یک بار اسم دهلران رو به زبان بیارن
فرانک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
حتی حاضر نبودن یک بار اسم دهلران رو به زبان بیارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار