کد خبر: ۳۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 13 November 2016

به گزارش تابناک ایلام؛ این روزها ایلام یکی ازپرتردد ترین استانهای کشوراست،استانی محروم که به لطف قرابت باکشور عراق وکربلا، تاحدودی واژه ی محرومیت ازچهره ی این استان زدوده شده است.

وقتی به شهرشباب،دروازه ی ورودی زائرین به استان می نگریم باترافیک های طولانی،موکب های پذیرایی وحال وهوای اربعین مواجه می شویم،درجای جای استان ایلام به وضوح شلوغی وترافیک نمایان است،منتظرماندن پشت فرمان ماشین درصف های طولانی وجاده های پرپیچ وخم برای رسیدن به بهشت مشتاقان،می تواند یکی ازعاشقانه ترین انتظارها باشد،انتظاری توام با دلدادگی...

ترافیک،پاهای پیاده،دردتاول ها،خستگی راه،شلوغی مرز و انتظار برای ورود به خاک عراق،این شعرحافظ رادر ذهن ها تداعی می کند...

دربیابان گربه شوق کعبه خواهی زدقدم / سرزنش ها گرکندخارمغیلان غم مخور

عبورازمرزشلوغ مهران واستشمام بوی کربلا،،پایان انتظار برای رسیدن دل شکستگان به معشوق است.

مرزمهران به مدد ابا عبدالله(ع)، شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کند،شهری آزاده که میزبان17 استان کشوراست،هجوم خیل عظیم مشتاقان حسینی باعلم های یاحسین(ع) همه را اعم ازمسئولین استانی ودستگاه های خدماتی واجرایی اعزامی ازسایراستانها و مردم را به پای خدمت رسانی به زائرین کشانیده،که این امرایلام را در پذیرایی ومیزبانی از زوار،زبانزد عام وخاص کرده است.

غریو یاحسین مردم کشور درمرز مهران باردیگرایلام را به حال وهوای جنگ دردوران دفاع مقدس برده است.،درآن زمان باز هم نام ایلام در راس شهر های ایران می درخشید ومردم فریاد مظلومیت سرمی دادند.درجنگ هشت ساله مردم رنج دیده ایلام بازهم به دلیل نزدیکی به عراق ومرز،پیش قراول بودند و با مال وجان دربرابردشمن ایستادگی کردند،بعدازگذشت سی واندی سال بازهم صدا ازایلام می آید!

فریادی باهم صدایی همه ی مردم کشور برای ایلام سرافراز،برای مرتفع شدن همیشگی واژه محرومیت وجهش بهترمردم برای رسیدن به کربلای معلی.

مردم استان باید به بهترین نحوازاین موهبت الهی استفاده کنند،علاوه بر ایجادموکب ها برای پذیرایی وتقسیم نذورات مردمی،می توان باایجاد بازارچه ها،پاساژها،مغازه ها.....ازاین  ظرفیت عظیم برای بهبودوضعیت اقتصادی و تقلیل بیکاری جوانان استفاده کرد.

برای رساندن نوای خود به گوش مسئولین کشور،نیازبه این همه بازی با واژه ها نیست،مسئولین می دانند ومی بینند که ایلام ومرز مهران،اصلی ترین مرزکشور برای تردد زائرین است. واین استان نیازمندتامین منابع برای تکمیل زیرساخت ها می باشد،جاده های پرپیچ وخم،ترافیک شدید وتصادفاتی که دراین مسیر ،ملقب به جاده مرگ رخ می دهد گویای همه چیزاست ونیازی به توضیح وتفسیر ندارد،وعده های چهارخطه کردن ایلام به مهران به درازا کشیده است وقراراست درآینده نزدیک این مهم رخ دهد،امااین آینده کی وکجاست!! بایدمنتظربمانیم.

مردم ماباتوجه به سختی هایی که از زمان جنگ تاکنون کشیده اند شایستگی این را دارند که درجاده ها باامنیت خاطرتردد ونیازهای اقتصادی خود را ازاین ظرفیت بزرگ برآورده کنند،امیداست به همت مسئولین هرچه زودتر مشکلات استان همیشه قهرمان ایلام برای تسهیل درتردد زوار مرتفع شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار