رئیس حوزه هنری ایلام از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بلوط طلایی در این استان تا ۳۰ آبان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۲۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 31 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری استان ایلام، صبح امروز(10 آبان)، اظهار کرد: فراخوان نخستین جایزه ادبی بلوط طلایی در ایلام در بین کلیه مراکز فرهنگی و ادبی در سراسر استان ایلام توزیع‌شده است.

وی، بابیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره در استان صورت گرفته است، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، حمایت از تولید آثار فاخر دینی و آئینی و برجسته کردن رشادت‌ها و دلاورمردی های سرداران شهید و رزمندگان رشید اسلام و شناساندن جایگاه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و مقاومت بی‌نظیر مردم قهرمان و همیشه درصحنه این استان است.

رئیس حوزه هنری ایلام، یادآور شد: با توجه به درخواست برخی از نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان به شرکت در نخستین جشنواره جایزه ادبی ایلام و بر اساس شورای سیاست گزاری و برنامه‌ریزی این جشنواره، مدت ارسال آثار تا 30 آبان سال جاری تمدیدشده و علاقه‌مندان می‌توانند تا موعد مقرر در این جشنواره شرکت و آثار خود را ارسال کنند.


قاسمی، خاطرات دفاع مقدس شامل کتب تألیفی و تدوینی، داستان بلند و رمان دینی، شعر آئینی(فارسی)  و همچنین شعر آئینی شامل شعرهای کردی جنوبی، لری، لکی را بخش‌های چهارگانه این جشنواره عنوان کرد و افزود: کتاب‌ها و مجموعه شعرهای آماده چاپ و یا چاپ‌شده ارسالی باید صرفاً در سال 94 و 95  چاپ‌شده باشد و در بخش شعر آئینی فارسی صرفاً مجموعه‌های آماده چاپ قابل‌پذیرش خواهد بود.

وی، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره، ایلام، بلوار شمالی امام (ره)، نبش خیابان پاسداران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، صندوق پستی133 ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی حوزه هنری ایلام مراجعه کنند.

قاسمی، بابیان اینکه تولید آثار فاخر یکی از نیازهای فرهنگی جامعه امروز است، ابراز کرد: به‌طورقطع آثار فاخر ادبی زمینه‌های لازم را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان فراهم و می‌تواند پیونده دهنده فرهنگ دفاع مقدس با اقشار مختلف جامعه باشد.

رئیس حوزه هنری ایلام، با اشاره به اینکه از 3 برگزیده هر بخش در مراسم اختتامیه این جشنواره تقدیر خواهد شد، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه نخستین جایزه ادبی استان ایلام در دی‌ماه سال جاری با حضور مسئولان و مهمانان ویژه کشوری، مسئولان استانی، هنرمندان، مؤلفان و اقشار مختلف مردم استان به‌ویژه قشر هنرمند در مرکز استان برگزار خواهد شد./م
 
 
 
 
 
 
منبع :شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار