مرحله منطقه ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور دانشجویان دانشگاه های اصفهان، اراک، مرکزی، لرستان، فارس، همدان، چهارمحال و بختیاری و ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 25 October 2016
به گزارش  تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز دوشنبه در آیین اختتامیه مرحله منطقه ای پنجمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه ایلام اظهار کرد: در طول تاریخ پیامبران بخصوص پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم را با استدلال و منطق قانع کرده و آنها را با بحث و گفت و گو به راه راست هدایت کردند.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز باب مناظره در کشور توسط شهید بهشتی باز شد اما بعد بدلایلی بسته شد ولی این روند با فراز و نشیب های زیادی در این سال ها مواجه بوده است.

مروارید یادآور شد: همه این فراز و نشیب ها تمرین هایی است برای جامعه تا بتواند به قوام و دوام لازم و مورد نیاز برای رشد و تعالی دست پیدا کند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه عده ای معتقدند آزادی پس از گفتن نظرات وجود ندارد، گفت: در دانشگاه اگر کسی بحثی مطرح کرد به هیچ عنوان نباید انگشت نما شود.

وی اضافه کرد: مناظره و گفت و گو باید با حضور طیف های مختلف فکری در مراکز علمی و فرهنگی انجام شود البته در سال های گذشته وضعیت برگزاری مناظره ها در صدا و سیما هم بهتر شده است.

استاندار ایلام با اشاره به مباحث مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کند شدن رشد علمی کشور، افزود: باید در مناظره ها و گفت و گوها اینکه رشد علمی کشور کند شده یا ناخالصی های آن در حال حذف شدن است، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مروارید اظهار کرد: موضوع دیگری که باید در مورد آن بحث شود اینکه آیا ما به هر قیمتی ولو با تحمل فشارهای اقتصادی، دیگران را جذب کنیم یا اینکه جامعه ای الگو و نمونه تشکیل دهیم که خود بخود باعث تبلیغ دین اسلام و جذب مردم شود.

وی یادآور شد: اینها مباحث بسیار مهمی هستند که باید در مناظرات دانشجویی مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا جامعه و کشور ما از نتایج آن بهره برداری کند.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این آیین با تاکید بر اینکه سیاست دولت تدبیر و امید پنهان کاری و تصمیم گیری در پشت درهای بسته نیست، گفت: مناظره حرکتی برای احترام به سلیقه های مختلف و کاهش هزینه های تصمیم گیری است.

محمد علی اکبری اظهار کرد: باید تلاش کنیم اختلاف نظرها به دشمنی تبدیل نشود و مکان مناسبی برای حل آن از طریق مناظره و گفت و گو وجود داشته باشد.

وی بر آمادگی دانشگاه ایلام برای برگزاری مناظره های فرهنگی تاکید کرد و افزود: هم اکنون دفاع از ایده به شکل بسیار کم هزینه ای در این دانشگاه انجام می شود و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد حتی اگر با موضوعاتی مخالف نظر مسئولان دانشگاه باشد، به رویه ای معمول تبدیل شده است.

علی اکبری با اشاره به برگزاری مناسب مرحله استانی و منطقه ای مسابقات مناظره دانشجویان ایران در این دانشگاه ابراز امیدواری کرد: دانشگاه ایلام میزبان مرحله کشوری این مسابقات باشد.


در این مسابقات گروه مناظره دانشگاه اصفهان مقام نخست و گروه های مناظره دانشگاه های اراک، ایلام و فارس مقام های دوم، سوم و چهارم را بدست آوردند.

چهار تیم برتر به مرحله ملی این مسابقات که آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود، راه یافتند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار