نقاشی و ترکیب آن لا خلاقیت موجب خلق آثاری شده که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۳۱۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 25 October 2016
خلاقیت یکی از ارکانی است که در پیشرفت و حتی شهرت تأثیر به سزایی دارد. این عامل در هر حوزه ای خود را به نحوی توسط افراد خلاق نشان می‌دهد.

یکی از عرصه هایی که این امر نقش بسیاری در مطرح شدن و دیده شدن آن دارد، هنر است؛ دنیایی که هنرمندان،گرایش ها و رشته های بسیاری را در خود جای داده و همواره کسانی که خلاقیت را به شکلی  در اثرشان گنجانده اند را ماندگار کرده است.

به عنوان مثال چندی پیش تصاویری از یک هنرمند که با چشمهایش نقاشی می‌کشید، منتشر شد.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان

لیندرو گراناتو جوان 27 ساله‌ای است که با بهره گیری از چشم، بینی و غدد اشکی‌اش نقاشی‌های جذاب و جالبی را می‌کشد، توجه هنردوستان را به خودش جلب کرده است.

این مرد رنگ‌های مختلف را از بینی اش به بالا فرستاده و آن‌ها را به چشمش می‌‍رساند. سپس با فشار دادن غدد اشکی آن‌ها را به سمت بوم نقاشی پرتاب کند و با تکان دادن سر خود نقاشی تکمیل می‌شود.
 
به گفته این نقاش شکل گیری چنین حرکتی از کودکی و زمانی که وی ارتباط بین بینی و چشم خودم را حس کرده بود، شروع شد.

او می‌گوید از همان زمان تصمیم گرفتم تا از این ارتباط یک استفاده سودمند کنم. البته نقاشی کردن کاری بود که خانواده‌ام با آن بسیار مخالف بودند اما به هر حال روی تصمیم خودم ایستادگی کردم. البته این نقاش می‌گوید.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان

گراناتو برای کشیدن هر نقاشی باید نزدیک به 800 میلی لیتر رنگ را وارد چشمانش کند. وی در خصوص نظر پزشک راجع به این اتفاق می‌گوید: مشورت با پزشکان نشان می‌‍دهد که من هیچ مشکلی در سلامتی خود ندارم و چشمانم تنها کمی ضعیف شده است اما کور نخواهم شد.

گفتنی است بعضی از نقاشی‌های وی با قیمت 1500 دلار یا بیش از 4 میلیون تومان به فروش رسیده است.

توهم یا واقعیت!
استفان پابست (Stefan Pabst) یکی دیگر از هنرمندانی که با ابتکارش دست به خلق آثار سه بعدی بی نظیری روی کاغذ زده است که پیش از ورودش به این بخش از هنر جزو طراحان حرفه ای بود.

تصاویری از عجایب هنر نقاشی در گوشه و کنار جهان

وی بعد از خلق آثار سه بعدی نشان می دهد که در این حوزه نیز استعداد بسیاری دارد، به طوری که به جهت دقت و رعایت نکات ظریفی که در کارهایش وجود دارد گاه تشخیص نقاشی بودن آن ها بسیار دشوار می شود.

تصاویری از عجایب هنر نقاشی در گوشه و کنار جهان

با کشف نقاشی‌های سه بعدی، این هنر روزبه روز در کشورها و فضاهای گوناگون به اشکال مختلفی رواج پیدا کرد؛ به شکلی که حتی این آثار از قاب کاغذ بیرون آمدند و تا روی زمین، اشیا، بدن انسان و ... پیشروی کردند.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان

Luca Luce  هنرمندی است که این سبک را روی دست هایش پیاده کرده است.

این هنرمند ایتالیایی با استفاده از رنگ‌ها و مواد گوناگون دستش را به بومی تبدیل کرده که در سراسر دنیا سرو صدا به پاکرد.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان 
 
نمونه دیگری از این آثار سه بعدی توسط جولان بیور خلق شده است. آثار سه بعدی که برجستگی ها و فرورفتگی های شگفت انگیزی را روی زمین شکل داده اند.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان

این هنرمند بریتانیایی با کارهایش طرفداران و سفارشات زیادی را در کشورهایی چون لندن را به خود جلب کرد و آوازه اش در کانال ها و شبکه های مجازی پیچید.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان 

در ایران هم نمونه‌هایی از این آثار وجود دارد، به عنوان مثال در پارک چیتگر اثری توسط صال سو آرت در فروردین ۱۳۹۲ طراحی و اجرا شد.

 این نقاشی با استفاده از گچ رنگی و تنها با ۴ رنگ ایجاد شده است که همین موضوع باعث تعجب بسیار بازدید کنند گان این نقاشی شد.

عجایب از هنر  نقاشی در گوشه و کنار جهان

نقش و نگارهايي كه بدون دست خلق شدند

«ماریوسز» هنرمند لهستاني است كه دچار نقص عضو از ناحيه دست است. وي بعد از جراحي هاي ناموفق بسيار در نهایت در سن 16 سالگی تصمیم گرفت به طور کامل مراحل درمان مشکلش را کنار گذاشته و به سراغ تحقق رویاهایش بپردازد.

تصاویری از عجایب هنر نقاشی در گوشه و کنار جهان

او امروز  قادر به خلق آثار هنری و تابلوهای نقاشی جذابي شده است. یکی از آثار وي در جشنواره بهترین هنرهای وین در سال 2013 رتبه برتر را کسب کرد.

تصاویری از عجایب هنر نقاشی در گوشه و کنار جهان

این جوان با ارداه برای کشیدن نقاشی هایش در اروپا سفر می کند و تا کنون از برلین ، لندن ، آمستردام ، پاریس ، روم و آتن عبور کرده  و در هر کدام از این شهرها آثار زیبایی بر روی کاغذ پیاده کرده است.

دقت وحشتناك در آثاري دقيق و واقعي

«ناتان والش» یک نقاش واقع گرا انگلیسی است که تابلوهایش کمی با دیگر نقاشان متفاوت است.

تصاویری از عجایب هنر نقاشی در گوشه و کنار جهان

تمام تابلوهای او با واقعیت مو نمی زنند حتی اگر مقیاس آن رعایت شود تمامی اندازه اشیا نیز مطابق واقعیت است. این نقاشی ابتدا بیش از 100 طرح اولیه با استفاده از خط کش و مداد میکشد تا یکی از آن ها برای رنگ آمیزی انتخاب شود.

تصاویری از عجایب هنر نقاشی در گوشه و کنار جهان

کشیدن طرح های اولیه برای او کاری بسیار دشوار است چرا که ممکن است طرح یک شهر بیش از 3 ماه به طول انجامد اما در انتها حاصل تصویری خواهد بود که با واقعیت هیچ تفاوتی ندارد از این رو نام تقاشی های ناتان را در دنیای نقاشی "دقیق ترین نقاشی های دنیا” گذاشته اند./م
برچسب ها: تصاویر ، نقاشی ، خلاقیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار