معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: تا پایان سال گذشته نماز جماعت تنها در 60 درصد مساجد مناطق شهری این استان اقامه می شد.و حال با اقدام های انجام گرفته امسال به 80 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۱۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 25 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز دوشنبه اظهار کرد: امسال در شورای تبلیغ استان و با تفاهم نامه منعقد شده با حوزه علمیه زمینه جذب و اعزام تعداد بیشتری از روحانیان به مساجد مناطق شهری فراهم شد که موجب افزایش پوشش اقامه نمازهای جماعت در این اماکن مقدس شد.


حجت الاسلام رستمی در خصوص وضعیت اقامه نمازهای جماعت در مساجد مناطق روستایی استان ایلام یادآور شد: اکنون از مجموع 200 روستای بالای 2 هزار نفر جمعیت و دارای مسجد، با جذب روحانی طرح هجرت زمینه اقامه نماز جماعت در 64 مسجد فراهم شده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: حضور روحانی طرح هجرت نیازمند تامین اعتبار لازم است که به علت محدودیت های مالی تاکنون امکان جذب تعداد بیشتری روحانی برای اقامه نماز جماعت در مساجد مناطق روستایی فراهم نشده است.


وی تاکید کرد: با وجود این اقدام ها برای جذب روحانی و فراهم شدن اقامه نماز جماعت در مساجد ولی هنوز به نقطه مطلوب دست نیافته ایم و رسیدن به وضعیت ایده آل نیازمند برنامه ریزی و حمایت منسجم تر برای اقامه 100 درصدی نماز جماعت در مساجد استان است.

حجت الاسلام رستمی ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت را یکی از نیازهای مهم در حوزه مسایل دینی دانست و افزود: با اتخاذ راهکارهای مناسب باید این مشکل رفع و اقامه نماز جماعت در 100 درصد مساجد استان انجام شود.

از مجموع حدود 600 مسجد و حسینیه استان ایلام، 230 مسجد و حسینیه در مناطق شهری و 355 مسجد نیز در مناطق روستایی قرار دارند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار