مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت:ضرورت دارد بنیادهای اقتصادی ومولفه های مندرج در مباحث اقتصاد خرد وکلان کشور را به گونه های مصونیت ببخشیم که دشمنان نتوانند برای سلطه بر کشور سناریو نویسی کنند.
کد خبر: ۳۱۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 24 October 2016
ایران اسلامی ما با توجه به ذات انقلابی بودن و استکبار ستیزی که دارد بدون شک همواره مورد تخاصم و کینه توزی دشمنان قرار داشته و دارد.
در زمان حمله دشمنان به مرزهای کشور فرزندان این آب و خاک به دفاع از داشته های میهن پرداخته و حماسه ای مانند دفاع مقدس را رقم می زنند.
ولی امروز گرچه ما شاهد جنگی بین ایران و کشور دیگر نیستیم، ولی تهدیدات دشمنان این ملت همواره ادامه داشته و بدون شک از کوچکترین فرصتی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده خواهند کرد.
به همین علت همه ما باید برای مقابله با تهدیدهای احتمالی آماده بوده و نقاط و مکانهای حیاتی و حساس کشور خود را مصون سازی کنیم.به این نوع از دفاع پدافند غیر عامل می گویند.
با توجه به اهمیت وجودی پدافند غیرعامل هرساله از دوم تا 8 آبانماه یک هفته در تقویم ایران اسلامی به نام پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
به گزارش تابناک ایلام؛پرویز شریفی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام به همین مناسبت در جمع خبرنگاران حضور یافته و به تشریح عملکرد این مدیریت در یکسال گذشته پرداخت.
شریفی در اولین بخش سخنان خود در تعریفی کوتاه از پدافند غیرعامل گفت:تلاش در جهت بازدارندگی کشورهای متخاصم بر علیه اهداف با جذابیت کشور پدافند غیر عامل گفته می شود.در ایران اسلامی ما و استان ایلام مراکز جذاب برای حملات احتمالی دشمنان زیاد بوده و پدافند غیرعامل تلاش می کند این مراکز را از خطر مصون بدارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل تهدیدات اقتصادی را هدف دشمنان در ایجاد گسل دربین مردم ومسئولین نظام عنوان کرد وگفت: دریک فرضیه که مطرح است تحریم اقتصادی از بیرون وتارج بیت المال از درون تهدیدی همگرا برای مولفه قدرت اقتصادی کشور محسوب می شود.دشمن امروز با ابزارهای مختلف سعی بر آن دارد که بین ملت ایران و مسئولین حکومت فاصله ایجاد کند ویکی از ابزارهای دشمن برای ایجاد این فاصله تحریمهای ظالمانه و ایجاد فشار اقتصادی بر مردم می باشد.
 
شریفی اقتصاد مقاومتی را عاملی مهم در مقابله با تهدیدات اقتصادی دانست وافزود:اقتصاد مقاومتی بعنوان یکی از برای مقابله با تهدیدات اقتصادی مطرح است ،ضرورت دارد بنیادهای اقتصادی ومولفه های مندرج در مباحث اقتصاد خرد وکلان کشور را به گونه های مصونیت ببخشیم که دشمننان نتوانند برای سلطه بر کشور سناریو نویسی کنند.

وی ادامه داد: دشمن قصد دارد از طریق فشار اقتصادی اعتماد مردم را به نظام خدشه دار کند.در چنین شرایطی کسانی که در اقتصاد ایران اسلامی فساد ایجاد کرده و به هر نحوی به عنوان مفاسد اقتصادی شناخته می شوند بدون شک جرم و تاوانشان به مراتب بیشتر از دشمنان خارجی است.
شریفی متذکر شد:رفتار مفسدان اقتصادی حرکت در مسیر اهداف آمریکا و داعش و عربستان و اسرائیل بوده و به همین منظور به پدافند غیرعامل ارتباط پیدا میکند.
پرویز شریفی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک به عنوان اولین سوال نشست خبری گفت: کنگره ی عطیم اربعین نماد همبستگی شیعیان جهان بوده و بدون شک دشمنان ملت ایران تمام سعی خود را برای ضربه زدن به این حرکت عظیم مردمی اعتقادی به کار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که دغدغه شما خبرنگار محترم و ما و دیگر مسئولین است، خطر بیوتروریسم داعش از طریق زوار اربعین است.
به همین علت توسط مدیریت پدافند غیرعامل پیشنهادی به وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح مطرح گردیده که طی آن یک مرکز زیرساخت سلامت برای کنترل موارد مشکوک در مرز مهران ساخته خواهد شد.این یک مطالبه ی بسیار مهم و حیاتی برای استان و کشور ما است که باید همگان به اجرایی شدن آن کمک کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف به میزان 3 هزار نفر ساعت از دیگر اقدامات مهم این مدیریت می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار