کد خبر: ۳۱۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 24 October 2016
افرادی که دچار میگرن هستند میکروب‌های کاهش دهنده نیترات بیشتری را در مقایسه با افراد غیرمیگرنی در دل و روده های خود دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری لایو ساینس، میگرن سردرد شدید است که می‌تواند به صورت ضربه و تپش در سر رخ‌ دهد و ممکن‌ است باعث حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود.

حملات میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آن قدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن‌ است همراه با علایم حسی هشدار دهنده، چون صاعقه‌ها و فلاش‌های نور،  نقاط کور و یا سوزن ‌سوزن شدن دست‌ها و پاها رخ ‌دهد.

به منظور انجام این پژوهش، محققان دانشگاه کالیفرنیا 170 نمونه دهانی و دو هزار نمونه مدفوعی افراد مبتلا به میگرن را مورد بررسی قرار دادند که طی آن متوجه رابطه بین میکروب‌های روده و بروز میگرن شدند.

محققان بر این باورند که شاید غذاهای خاصی نظیر شکلات که میزان نیترات بالایی دارد وجود داشته باشند که میگرن را هدف قرار می‌دهند. نیترات در بعضی داروهای خاص و غذاهایی نظیر گوشت‌های فرآوری شده و سبزیجات برگ دار سبز نیز به وفور وجود دارد.

به گفته محققان هرچند در این مطالعه وجود رابطه ای مشخص شده است اما دلیلی مبنی بر رابطه علت و معلولی نیست و هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری در این رابطه است.

این پژوهش در مجله انجمن میکروبیولوژی آمریکا تحت عنوان "Systems" منتشر شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار