مدیر جهاد کشاورزی بدره از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: 385 تن برنج سفید مرغوب برداشت و تولید شد.
کد خبر: ۳۱۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 24 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اصغر باباخانی روز دوشنبه  اظهار کرد: 110 هکتار از مزارع این شهرستان امسال زیر کشت برنج رفت و بطور میانگین از هر هکتار چهار تن شلتوک برداشت شد.

وی با بیان اینکه از هر هکتار به صورت متوسط 2 هزار و 800 کیلوگرم برنج سفید تولید شده است، افزود: 385 تن برنج به ارزش 38 میلیارد ریال از مزارع این شهرستان برداشت شد.

باباخانی با بیان اینکه در فصل برداشت برنج برای 400 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد، تاکید کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت مستمری بر روند کشت و برداشت محصول داشته اند.


وی یادآور شد: با برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی و همگام با کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین تامین کود و سم توانستیم باعث افزایش بهره وری و راندمان مناسب به سطح مطلوب در تولید برنج دست یابیم.

وی به کیفیت برنج تولیدی در بدره اشاره کرد و گفت: مزیت عمده کشت برنج در این شهرستان سالم بودن آن از نظر استانداردهای بهداشتی است چرا که کشاورزان با مصرف بهینه کودهای شیمیایی و عدم استفاده از سموم آفت کش اقدام به تولید این محصول کردند.

مدیر جهاد کشاورزی بدره افزود: حاصلخیزی خاک کشاورزی، مناسب بودن شرایط اقلیمی و وضعیت مناسب جوی و بارش های سال گذشته در افزایش و بهبود عملکرد کشت برنج در واحد سطح تاثیر گذار بوده است.

وی سیاست گذاری کلی وزارت جهاد کشاورزی را کاهش سطح زیر کشت محصولاتی عنوان کرد که مصرف آب بالایی دارند و گفت: در راستای مدیریت مصرف آب و بالا بردن بهره وری در تولید محصولات کشاورزی با برگزاری کلاس های ترویجی و جایگزین کردن محصولاتی مانند ماش و لوبیا بجای کشت برنج، توانسته ایم 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش سطح زیر کشت داشته باشیم.

بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیر ماه سال 1392 در تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان ارتقا یافت./م


منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار