کد خبر: ۳۱۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 24 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛آیین نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان ایلام با حضور جمعی از مسئولان سازمان آموزش و پرورش این استان در دبیرستان دخترانه شهادت برگزار شد و دانش آموزان آرای خود را برای انتخاب اعضای شورای دانش آموزی مدرسه خود به صندوق ها ریختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین گفت: زمینه سازی برای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های، اجتماعی و گروهی بعنوان یکی از مهمترین اهداف تشکیل شورا های دانش آموزی است.

علی بیرانوند اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی با هدف مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری های مدرسه تشکیل شده و اولیا مدارس باید از حضور، مشارکت و نظرات اعضای این شورا ها بعنوان نمایندگان دانش آموزان در فعالیت ها و تصمیم یری های مدارس استفاده کنند.

وی افزود: مدار این حرکت مبارک به نفع مدرسه و آینده کشور است چرا که بسیاری از ارکان این نظام بر اساس آرای عمومی و رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: شوراهای دانش آموزی کمک کار مدارس هستند و حضور شماری از اعضا منتخب این شوراها در مجلس دانش آموزی بسیار مهم است چرا که در تصمیم گیری های آموزش و پرورش مشارکت خواهند داشت.


رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام نیز در این آیین در خصوص اهمیت مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مدارس گفت: تشکیل شوراهای دانش آموزی نقش مهمی در جلب هر چه بیشتر مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه دارد.

جاسم ولدبیگی نقش شوراهای دانش آموزی را در تربیت سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دانش آموزان مهم دانست و افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی حرکتی بر گرفته از قرآن است چرا که مشورت در کلام وحی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

در این آیین دانش آموزان برای انتخاب اعضای شورای دانش آموزی به پای صندوق های رای رفته و آرای خود را از میان نامزدهای انتخابات به صندوق ها ریختند.

85 هزار از جمعیت 100 هزار نفری دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان ایلام واجد شرایط برای شرکت در نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی هستند که امروز در مدارس برگزار می شود.

در مجموع 940 نفر از میان دانش آموزان استان ایلام به عضویت شوراهای دانش آموزی در می آیند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار