هرسال که به اربعین نزدیک می شویم ،مدیران زیادی در سطح وزیر ومعاون وزیر می آیند ودر مقابل دوربین وعده وعیدهای فراوانی برای رفع مشکلات استان خصوصا بهبود وضعیت جاده ها داده می شود اما فعلا بسیاری از این وعده ها در حد شعار مانده اند وبس
کد خبر: ۳۱۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 24 October 2016
تابناک ایلام ::سالهاست از ایجاد پایانه مرزی مهران می گذرد وروزانه بین 800تا1000دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی وصدها دستگاه خودرو مسافربری حامل زائرین عتبات عالیات برای رسیدن به این پایانه از جاده های استان ایلام تردد می کنند این درحالیست که وضعیت حاکم برجاده های استان خصوصا جاده ایلام مهران ،ظرفیت تحمل چنین بارترافیکی را نداشته وسالیانه دهها نفر قربانی این وضعیت می شوند.
 
حال در دو سه سال اخیر با انتخاب استان ایلام بعنوان مسیراصلی پیاده روی میلیونی زائرین اربعین حسینی ،ضعف زیرساختهای استان از حیث جاده ای کاملا بر همگان هویدا شد واین سالها استان ایلام میزبان مدیران تراز اول کشور برای بررسی مشکلات زیر ساختی ورفع کاستیهای این حوزه بوده است.
 
هرسال که به اربعین نزدیک می شویم ،مدیران زیادی در سطح وزیر ومعاون وزیر  می آیند ودر مقابل دوربین وعده وعیدهای فراوانی برای رفع مشکلات استان خصوصا بهبود وضعیت جاده ها داده می شود اما فعلا بسیاری از این وعده ها در حد شعار مانده اند وبس.
 
هرچند تلاشهای چشمگیر استاندار ایلام در خصوص دعوت از وزرا ومدیران کشوری برای بررسی این مشکلات ومعرفی نارساییهای استان درحوزه اربعین ستودنی است اما اینکه تاکنون اقدامی عملی برای تخصیص اعتبارات ویژه ورفع این کاستیها صورت نگرفته است مساله ایست که مدیران ارشدکشوری  بایستی پاسخگوی آن باشند
 
موضوع چهارخطه شدن جاده ایلام مهران یکی از مهمترین مسائل مطرح شده دراین حوزه است که هرسال در آستانه اربعین به آن پرداخته می شود اما بجز اعلام پیمان سپاری آن ،بصورت ملموس تغییری در این جاده بوجود نیامده است موضوعی که روز گذشته مدیر کل راه وشهرسازی استان برای چندمین بار متوالی به آن اشاره کرده است.
 

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با توجه به نزديكي و امنيت مرز بین‌المللی مهران در مسير عتبات عاليات، در آينده نزديك شاهد تحولات بسيار خوبي در بخش جاده‌اي در استان ايلام خواهيم بود و راه توسعه استان روز به روز هموارتر خواهد شد.

«سیدکمال‌الدین میرجعفریان» در گفت و گو با خبرنگار ایسناایلام، با بیان اینکه عمليات چهار خطه ايلام - مهران در برنامه‌هاي زمانبندي كوتاه مدت، ميان‌مدت و بلندمدت در قطعه‌هاي مختلف در دست اجراست، اظهار کرد: هم اكنون از سمت ايلام به مهران از ميدان قرآن تا روستاي مهدي‌آباد عمليات چهار خطه و تقاطع غير همسطح آن آماده بهره‌برداري است، براي اجراي اين قطعه نزديك به 70 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و با بهره‌برداري از اين قطعه گره ترافيكي خروجي شهر ايلام مرتفع خواهد شد.

ميرجعفريان افزود: از سمت مهران نيز عمليات چهار خطه 9 كيلومتر شهر مهران تا تقاطع سد شهيد «آل‌اسحاق» با استقرار 3 اكيپ شركت‌هاي مختلف پيمانكاري با سرعت مناسب در حال اجراست و تا اربعين سال جاري اين 9 كيلومتر به بهره‌برداري خواهد رسيد كه گره ترافيكي ورودي شهر مهران نيز با بهره‌برداري از اين قطعه رفع خواهد شد، ميزان هزينه اين قطعه بالغ بر 60 ميليارد ريال عنوان برآورد شده است.

مدير كل راه و شهرسازي استان اضافه کرد: براي رفع گره ترافيكي شهر مهران اقدامات ديگري نيز به انجام رسيده است که از جمله آن می‌توان به احداث كنارگذر جنوب شرقي شهر مهران كه اخيرا كار آسفالت آن نيز به پايان رسيد اشاره کرد.

وی در خصوص اقدامات ميان مدت و بلندمدت توسعه محور ايلام- مهران عنوان كرد: كار اجرايي جاده سازي در محورهاي كوهستاني با توپوگرافي خاص كاري زمان بر و پر هزينه است اما با اين وجود با پيگيري اين اداره كل و هم كاري مسئولين هم اكنون قرار داد چهار خطه محور صالح‌آباد تا مهران با قراردادي بالغ بر 870 ميليارد ريال با موسسه ولي عصر(عج) منعقد شده و اين شركت پيمانكاري در قطعات مختلف مشغول كار شده است و هر قطعه‌اي كه به پايان برسد مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت و زير بار ترافيك خواهد رفت.

ميرجعفريان در پایان تاکید کرد: به لطف نزديكي و امنيت مرز بین‌المللی مهران در مسير عتبات عاليات اين محور مورد توجه بوده و در آينده نزديك شاهد تحولات بسيار خوبي در بخش جاده‌اي در استان ايلام خواهيم بود و راه توسعه استان روز به روز هموارتر خواهد شد.

انتظار می رود مسئولین راه وشهرسازی استان با نیم نگاهی به وضعیت جاده ای استانهای همجوار که در طول یکی دوسال اخیر در حوزه اربعین تغییرات جدی در آن به وجود آورده اند،تسریع در روند اتمام این پروژه را در دستور کار قرار داده و با خروج از لاک اطلاع رسانی صرف ،عملیات راهسازی دراین حوزه را تسریع بخشیده بنحویکه تا اربعین سال آتی تحقق این شعاررا شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
سلام.
چرا مهمترین راه ارتباطی استان ایلام.یعنی جاده ی دهلران .اندیمشک هیچ کاری صورت نمیگیرد.
راه ارتباطی دهلران اندیمشک.بیشترشبیه یک راه روستایی ست.
این درحالی ست.که استان خوزستان.راه ارتباطی اندیمشک .دهلران را تا حداختیاری خود.چهار بانده کرده است.
مسولین استان ایلام هم همتی بخرج دهند.چون چهاربانده کردن جاده دهلران ب خاطر کفی بودن زمین.هزینه بر هم نیست.
این راه درتوسعه استان موثرخواهد بود.
سلامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
چهارخطه شدن شریانهای ارتباطی استان ایلام!!!!!
این مطلبی که ما خوندیم تنها به جاده ایلام و مهران پرداخته بود. خیلی ساده می شد گفت چهارخطه شدن جاده ایلام به مهران؛ و از اسم استان مایه نگذاشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار