شرکت سیمان ایلام با پشت سر گذاشتن بحران تحصن ، امروز آرامش داشته و کارگران مشغول تولید می باشند.
کد خبر: ۳۱۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 23 October 2016

تابناک ایلام::سالهای 94 و 95 تا امروز برای سیمان ایلام چندان رضایت بخش نبوده و بحران های زیادی دامن این صنعت مهم استان ایلام را گرفته است.خصوصا در سال 95 این بحرانها تشدید شده و در نهایت صدای کارگران سیمان ایلام را در آورد.در نزدیک به 40 روز گذشته کارگران و کارمندان سیمان ایلام در اعتراض به مشکلات موجود دست از کار کشیده و تحصن کردند.

در نتیجه دو مرحله تحصن پرسنل سیمان روزانه بالغ بر 500 میلیون تومان خسارت به این صنعت از بابت عدم تولید وارد می آمد.
مرحله اول تحصن کارگران با وساطت مسئولین استان و نمایندگان مجلس و بزرگان به صورت مقطعی متوقف شد.ولی عدم عمل کردن به وعده های مختلف باعث شد تا کارگران سیمان یکبار دیگر دست به تحصن بزنند.این مرحله از تحصن و اعتراض نیروهای سیمان قدری طولانی تر و جدی تر بوده و 4 روز به طول انجامید.

خواسته های اصلی متحصنین پرداخت به موقع حقوق،پرداخت اصافه کار 120 ساعت در ماه،تامین سهمیه لباس و شیر برای کارکنان و ..... بود.
به هر حال بعد از دو مرحله تحصن و مزاکرات فشرده در ظاهر کارگران به خواسته های خود رسیده و امروز سیمان ایلام آرامش پس از طوفان را نجربه می کند.

ولی در این بین ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.ابتدا اینکه اعتراض و انتقاد از مشکلات حق طبیعی هر فرد می باشد.اما تحصن کردن و جلوگیری کردن از تولید آن هم در شرایط این روزهای کشور که همه بر اهمیت رونق تولید داخلی تاکید دارند، کار چندان سنجیده ای نیست. خصوصا با توجه به تحرکات ملموس امنیتی منطقه بیم آن می رود که عناصر خودفروخته در میان صفوف کارگران رخنه کرده و دست به اقدامات خرابکارانه بزنند.

از طرفی مسئولین و مدیران سیمان ایلام هم باید این مهم را نیک بدانند که کارگران و پرسنل سیمان ذی حق بوده و بازوان اصلی تولید می باشند.اولین اولویت مدیران سیمان ایلام باید اولویت اصلی خود را تامین نیازهای کارگران قرار دهند.
مطمينا رضایت کارگران انگیزه کار کردن را در بین آنها افزایش خواهد داد.مشکلات امروز سیمان ایلام هم در مشکلات اقتصادی روز کشور ریشه  داشته و بخشی از آن اجتناب ناپذیر است.
ولی بخشی از نارضایتی کارگران را می توان در فاصله موجود بین کارگران و مدیران کارخانه دانست. یک مدیر وقتی می تواند موفق و کارگشا باشد که با پرسنل تحت مدیریت خود رفاقت نزدیک داشته و خواسته های آنها را از نزدیک لمس کند.فاصله گرفتن با کارگر و از بالا به آنها نگاه کردن نتیجه ای جز نارضایتی و ایجاد مشکلات مشابه را به همراه نخواهد داشت.
مدیران کارخانه بابد رویه ای نو را نسبت به کارگران در پیش گرفته و سنگ بنای رفاقت با این زحمتکشان را پی نهند.به هر حال شرکت سیمان ایلام با پشت سر گذاشتن بحران تحصن ، امروز آرامش داشته و کارگران مشغول تولید می باشند.

امیدواریم تعامل لازم بین مدیران و کارکنان و کارگران به وجود آمده و از این پس شاهد وقوع چنین اتفاقات نامبارکی نباشیم.
شركت سيمان ايلام درتاريخ ۱۳۶۸/۰۸/۱۸ بصورت شركت سهامي خاص و به شماره ۷۲۰۲۴ در اداره ثبت شركتها و مالكيت واحدهاي صنعتي تهران به ثبت رسيده ودر تاريخ ۱۰/۰۸/۱۳۸۲ در سازمان بورس اوراق بهادارتهران پذيرفته شد . مركز اصلي شركت در شهر تهران و كارخانه در استان ايلام واقع است .

عمليات مربوط به دوره بهره برداري آزمايشي اين شركت از تاريخ ۰۳/۰۳/۱۳۷۷ آغاز و در تاريخ ۲۲/۰۷/۱۳۷۷ پروانه بهره برداري با ظرفيت ۲۰۰۰ تن در روز و ۶۰۰هزار تن كلينكر در سال اخذ و از همان تاريخ نيز بهره برداري از كارخانه شروع شد .

در تاريخ ۲۵/۰۸/۱۳۸۱ اجراي طرح توسعه شركت ، با ظرفيت ۳۳۰۰تن در روز ، توسط هيئت مديره شركت سيمان ايلام تصويب و پيشنهاد افزايش سرمايه و تامين منابع مالي از طريق اخذ تسهيلات ارزي و ريالي تقديم سهامداران گرديد كه با مشاركت ۲۳ درصدي سيمان ايلام و ۷۷ درصدي بانك سپه اين امر تحقق يافت . نهايتا در تاريخ اول مهرماه سال ۱۳۸۹ كوره خط دوم اين شركت آغاز به كار نمود كه با بهره برداري از اين خط ، ظرفيت توليد اين شركت از ۲۰۰۰تن به ۵۳۰۰ تن كلينكر در روز و يك ميليون شش صد هزار تن كلينكر در سال افزايش يافت .اشتغال ایجاد شده در سیمان ایلام  بالغ بر 750 نفر به صورت مستقیم است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
همش دروغه کدام ضرر به کارخانه وارد و کدام مشکل پرسنل حل شده چرا طلب بازنشستگان را پرداخت نمی کنند. چرا اخبار کذب منتشر میکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار