کارشناس ارشد مبارزه با ایدز؛
کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های آمیزشی و ایدز مرکز بهداشت ایلام گفت:با آگاه سازی جوانان می توان از آسیب های ناشی از مصرف مواد روان گردان، الکل و رفتارهای جنسی پرخطر پیشگیری و از گسترش اچ آی وی (ایدز) جلوگیری کرد.
کد خبر: ۳۱۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 22 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عظیم حسن بیگی با بیان اینکه برای کنترل بیماری ایدز در استان هفت پایگاه وسه مرکزمشاوره تشکیل شده است، اظهار کرد: با آگاه سازی جوانان می توان از آسیب های ناشی از مصرف مواد روان گردان، الکل و رفتارهای جنسی پرخطر پیشگیری و از گسترش اچ آی وی (ایدز) جلوگیری کرد.
 
وی یادآور شد: ایدز نوعی بیماری عفونی است که در دستگاه ایمنی انسان و توسط یک نوع ویروس که در گلبول های سفید زندگی می کند، تولید می شود اما در محیط بیرون از بین می رود ولی در جاهایی مانند ترشحات جنسی و خون که گلبول سفید وجود دارد، زنده می ماند.
 
وی افزود: این عامل عفونی هیچ گونه صدمه ای به بدن وارد نمی کند اما سربازهای محافظ بدن را تضعیف کرده و باعث می شود دیگر عوامل بیماری زا به بدن حمله کرده و فرد به بیماری های عفونی دیگری مبتلا شود.
 
حسن بیگی یادآور شد: بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری خطرناک و حدود 30 بیماری عفونی دیگر استفاده از وسایل پیشگیری در روابط جنسی خارج از خانواده و خویشتن داری در دوران تجرد است.
 
وی تاکید کرد: افراد مشکوک با مراجعه به مراکز بهداشتی و یا تماس تلفنی با مرکزهای مشاوره بیماری های رفتاری و انجام تست های راحت و رایگان بصورت کاملا محرمانه، می توان به وجود این بیماری عفونی پی برد و با انجام مراحل درمانی به زندگی طبیعی ادامه داد.
 
وی با بیان اینکه در صورت درمان تعداد ویروس ها طی 2 هفته به صفر می رسد و می توان از انتقال آن جلوگیری کرد، گفت: راه های انتقال این بیماری روابط جنسی خارج از چارچوب اخلاقی، استفاده نکردن از وسایل پیشگیری و تزریق مواد مخدر است.
 
کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های آمیزشی و ایدز مرکز بهداشت ایلام اظهار کرد: مصرف شیشه و مواد مخدر صنعتی به گسترش این بیماری دامن زده و با رفتارهای پر خطر انسان نیز مرتبط است.
 
وی تاکید کرد: کشف بیماری با انجام تست سریع تشخیصی به صورت رایگان امکان پذیر است و در صورت نیاز به درمان، بیمار تحت معالجه قرار می گیرد.
 
حسن بیگی گفت: در این مراکز، مشاوره توسط روانشناسان ماهر، پزشکان عمومی و متخصصان آموزش دیده به صورت رایگان انجام می شود ضمن اینکه در گروه های پرخطر نیز دیده وری و غربالگری بیماری صورت می گیرد.
 
وی اضافه کرد: در مراکز اقامتی ترک اعتیاد و معتادان تزریقی، مردان و زنان دارای رفتارهای پرخطر توسط تیم های سیار 'رپید تست' اچ آی وی را انجام و به سوالات همه افراد و خانواده ها در مورد این بیماری پاسخ داده می شود.
 
وی مهمترین استراتژی در کنترل این بیماری را آموزش در جامعه بخصوص آموزش گروه سنی نوجوان و جوان اعلام کرد و افزود: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرکزی استان ایلام واقع در میدان فاتحان میمک، خیابان عدالت شمالی پشت بیمارستان طالقانی با شماره تماس 08433369476 آماده ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای است./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
متاسفانه باناآگاهی جوانان ونوجوانان ورفتارهای پرخطراین بیماری به صورت خاموش درحال پیشرفت است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار