مدیر جهادکشاورزی چرداول از آغاز برداشت آفتابگردان و عسل از مزارع این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۳۱۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 22 October 2016

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهندس «اقبال گراوند»  اظهار کرد: برداشت عسل در سطح 112 زنبورستان شهرستان چرداول آغاز شد که عملکرد عسل در یک دوره در این زنبورستان‌ها 75 تن است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در سال معمولا دوبار برداشت عسل صورت می‌گیرد، افزود: پیش‌بینی می‌شود سالانه 150 تن عسل مرغوب در سطح شهرستان چرداول تولید شود.

مدیر جهادکشاورزی چرداول اضافه کرد: تعداد بهره‌برداران این بخش 112 نفر و تعداد 19 نفر از زنبورداران تحت پوشش بیمه هستند و 158 نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

گراوند با اشاره به اینکه از محل فروش این محصول حداقل 45 میلیارد ریال درآمد نصیب زنبورداران شهرستان می‌شود، ادامه داد: تعداد کندوهای مدرن موجود در این زنبورستان‌ها 7620 کندو هستند که زنبورداران در فصل ییلاق در شهرستان چرداول و در فصل قشلاق در شهرستان‌های سیروان، مهران و بخش هلیلان این شهرستان سپری می‌کنند.

وی در ادامه به برداشت آفتابگردان در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت آفتابگردان در سطح 14 هکتار از اراضی آبی و دیم شهرستان آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی چرداول با تاکید بر اینکه عملکرد آفتابگردان در هر هکتار 3تن برآورد می‌شود که در سال جاری مقدار 42 تن آفتابگردان مرغوب تولید و به بازار عرضه خواهد شد، یادآور شد: از محل فروش این محصول حداقل 2500 میلیون ریال درآمد نصیب کشاورزان می‌شود و باید توجه داشت که تعداد بهره‌برداران این بخش 5 نفر بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی از استقبال بهتری برخوردار شود./م

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار