انتشار برگی از تکالیف درسی یک دانش آموز ایلامی در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت ،این کودک با زبان کودکانه خود در پاسخ به سوالی در تکلیف درسی خود تحت عنوان "گفتگو با خدا" اینچنین پاسخ داده است: خدایا همه ی مریض ها را شفا بده . خدایا به مادرم کمک کن تا انتقالی بگیرد. خدایا کمک کن خانه ی خودمان را درست کنیم.
کد خبر: ۳۱۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 22 October 2016
تابناک ایلام ::از دیرباز این ضرب المثل قدیمی را شنیده ایم که "حرف راست را از بچه بشنو" وشاید هرکدام از ما در زندگی روز مره امان بارها وبارها به این موضوع برخورد کرده ایم که بچه ای با دل ساده وبی غل وغش خود  وبا شفافیت وزیبایی زبانش، موضوعاتی را از زندگی خانوادگی یا مسایل اجتماعی بیان کرده که درحقیقت عین واقعیات خانواده وجامعه بوده است.
 
ضمیر پاک وبی آلایش کودکان فضایی را ایجاد کرده است که هرچه را که می دانند وحقیقت است بر زبان جاری کرده ،یا درجایی کودک پیش دبستانی بازبان  نقاشی دانسته هایش را برلوح سفید نقاشی کرده یا دانش آموز ابتدایی بر صفحه کتاب ویا دفتر انشای خود موضوعاتی را می نویسد که در عین سادگی حقایق بسیاری درآن نهفته است که می تواند مثنوی هفتاد من کاغذی را از حقایق ومشکلات زندگی کنونی از آن ساخت!
 
اما درجایی این ضمیر پاک وسفید کودکانه ،در قالب یک دعا از خدای بزرگ بعنوان تنها ملجاء ومرجع رفع ورجوع مشکلات ،رفع نیازهای اساسی خانواده خود را خواستار می شود،دعاهایی که در عین سادگی می توانند مبین دردها ورنج های اقتصادی واجتماعی خانواده هایی باشند که بعنوان حقیقتی انکار ناپذیر بر زندگی بسیاری از مردمان این دیار سایه افکنده اند.
 
انتشار برگی از تکالیف درسی یک دانش آموز ایلامی در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت ،بسیاری از مخاطبین کانالها  وگروههای تلگرامی به دعاهای این کودک واکنش نشان داده وتنها کاری که از دستشان برآمده ،انتشار گسترده در فضای مجازی بوده است. این کودک با زبان کودکانه خود در پاسخ به سوال تکلیف درسی خود، تحت عنوان "گفتگو با خدا" اینچنین پاسخ داده است: خدایا همه ی مریض ها را شفا بده . خدایا به مادرم کمک کن تا انتقالی بگیرد. خدایا کمک کن خانه ی خودمان را درست کنیم.
 
این گپ کودکانه با خدا بیانگر عمق مشکلاتی است که خانواده این کودک با آن دست وپنجه نرم می کنند ،انتظار می رود مسئولین استان وکشور این مشکلات ودغدغه های خانواده ها را جدی گرفته،و لااقل به یک مورد که به آنها مرتبط می شود جامه عمل پوشانده واز این طریق  دل این کودک هم استانی را شاد تا جلوه هایی از پاسخ خدا به دعاهای این کودک بر وی نمایان شود! شاید هم تا حالا خدا کار خودش را کرده باشد ! چه می دانیم!
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
خیلی دردناکه که مشغولیات ذهنی بزرگترها به بچه ها منتقل میشه.
ما لرها بچگی نداریم ! متاسفانه زود بزرگ میشیم . روزگاری که باید بچگی کنیم باید غمخوار و سنگ صبور خانواده باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار