از ابتدای سال جاری تاکنون ( هفت ماه) یک میلیون و 192 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کردند.که از این میزان تردد، نزدیک به 272 هزار نفر مربوط به ( مهر ماه امسال) است که از طریق این مرز تردد کرده اند.
کد خبر: ۳۱۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 22 October 2016
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه داشتن ویزا و گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات الزامی است،

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه روز شنبه اظهار کرد:این در حالیست که تنها در دهه نخست محرم (12 تا 23 مهر ماه امسال) بیش از 142 هزار و 335 زائر از مرز بین المللی مهران (ورود و خروج) برای شرکت در آیین های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی تردد کردند.

دلخواه به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران برای تسهیل در تردد زائران اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات سال گذشته نبود پارکینگ برای ناوگان عمومی و اتوبوس های بین شهری بود که امسال کارهای مناسبی برای رفع مشکلات با احداث ترمینال بزرگ برکت انجام شده است.

وی از ساخت سه مکان بعنوان پارکینگ ناوگان اتوبوس بین شهری و درون شهری در ایام منتهی به اربعین حسینی خبر داد و گفت: احداث این پارکینگ ها نقش موثری در ساماندهی و مدیریت درست حمل و نقل زائران با اتوبوس دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام طرح توسعه روشنایی معابر در پایانه، توسعه آبرسانی، افزایش سرویس های بهداشتی در مرز و شهر مهران را از دیگر برنامه های انجام شده برای اربعین امسال اعلام کرد.

وی از افزایش گیت های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران نیز خبر داد و اضافه کرد: گیت های پایانه مرزی مهران از 18 به 96 گیت افزایش یافته که به طور قطع نقش مهمی در سهولت تردد زائران برای ورود و خروج دارند.

وی در خصوص جابجایی زائران در ایام منتهی به اربعین تاکید کرد: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همچون سال گذشته استفاده خواهد شد.

مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.

انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار