خطیب جمعه آبدانان ،خطاب به وزیر بهداشت؛
"آقای وزیر، وقتی به بیمارستان شهر محرومی همچون آبدانان بروید و با نبود پزشک متخصص آزمایشگاهی و روانپزشک و نبود تجهیزات پزشکی مواجه شدید، این ها روی اعصاب مردم راه می روند. وقتی بیمار بی بضاعت آبدانانی برای کوچکترین آزمایش یا بیماری مجبور است ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر طی کند تا بیمارستان مجهزی برسد، این ها روی اعصاب مردم راه می روند نه اینکه ائمه جمعه یا خطیب ها نقد سازنده ای کنند و به بیان مشکلات کشور بپردازند"
کد خبر: ۳۱۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 21 October 2016
 
تابناک ایلام::سخنان هفته گذشته وزیر بهداشت درمان وآموزش پرشکی در کنگره روانپزشکان که با حمله به ائمه جمعه و اهل حرم وقلم !اقدامات آنان را راه رفتن برروی اعصاب مردم تلقی کرده بود حسابی خبر ساز شد .سخنان این وزیر دولت روحانی بهانه ای شد تا جمعه این هفته خطیبان جمعه سراسر کشور حسابی از خجالت این وزیر ساعی کابینه روحانی در بیایند.
 
وزیر بهداشت در کنگره روانپزشکان که هفته گذشته برگزارشد گفته بود:خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً‌ یکی سردار عَلَم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد؛ دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.
 
دکتر هاشمی درادامه این سخنان اظهار کرده بود:امیدوارم سیاست‌گذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کسی که در کشور تریبونی دارد زحمات شما روانپزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد،‌ تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی برای شما  نمی آورند کوزه را هم نشکنند تا شاهد کاهش اختلالات روانپزشکی باشیم.
 
 بعضی از ائمه جمعه این سخنان وزیر را بی نزاکتی وزیر عنوان کرده ،عده ای هم فرصت را مغتنم شمرده وضعفهای دولت در حوزه درمان وسلامت را به رخ او کشانده وبعضی نیزهمچون امام جمعه کبکیان با طعنه سنگینی، اینچنین جواب صحبتهای وزیر را داد:"برادر عزیز، آنچه الان در جامعه مهم است میزان جیب مردم است، بیکاری جوانان ملت است، شما بیایید فاصله طبقاتی را کم‌ کنید، از حقوق‌های نجومی بپرهیزید، مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده ما را حل کنید تا این قدر سن ازدواج در جامعه بر اثر فقر و جیب خالی بالا نرود.آن وقت مردم ارجاع به روان پزشکان را از برنامه روزانه خود حذف خواهند کرد و به شما عزیز گرامی قول می‌دهیم روان پزشکان علیه شما از کمبود ارجاع بیمار موضع بگیرند و خودتان مجبور شوید حقوق روان پزشکان‌ را بپردازید."
 
وی گفت: اگر همین‌ سرداران‌ علم‌ و قلم‌ نبودند الان‌ شما در کمال امنیت چنین حرف‌هایی نمی‌زدید.
 
اما ائمه جمعه ایلام هم فرصت را مغتنم شمرده تا برخی از کاستیهای حوزه درمان وکمبود تجهیزات پزشکی مراکز درمانی وبیمارستانها را راه رفتن بر روی اعصاب مردم تلقی کنند که که دراین بین سخنان حسن حاجیلری امام جمعه شهرستان آبدانان خطاب به وزیر بهداشت جالب توجه بود.

وی خطااب به وزیر گفت:"آقای وزیر، وقتی به بیمارستان شهر محرومی همچون آبدانان بروید و با نبود پزشک متخصص آزمایشگاهی و روانپزشک و نبود تجهیزات پزشکی مواجه شدید، این ها روی اعصاب مردم راه می روند. وقتی بیمار بی بضاعت آبدانانی برای کوچکترین آزمایش یا بیماری مجبور است ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر طی کند تا بیمارستان مجهزی برسد، این ها روی اعصاب مردم راه می روند نه اینکه ائمه جمعه یا خطیب ها نقد سازنده ای کنند و به بیان مشکلات کشور بپردازند"

وی افزود: اگر ائمه جمعه به بیان مشکلات جامعه می پردازند بذر نا امیدی در دل مردم نمی کارند، بلکه زمانی بذر ناامیدی در دل مردم کاشته می شود و مردم از مسئولان ناامید می شوند که شخصی بیش از ۸ هزار میلیارد اختلاس می کند اما جوانان ما برای یک وام ناچیز باید در صف های طولانی و بلند مدت در بروکراسی اداری معطل می شوند.

خطیب جمعه آبدانان تصریح کرد: آن جایی مردم ناامید می شوند که حق معلمی که حدود ۳۰ سال زحمت می کشد اما شخصی می آید و در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس می کند و حق معلمان زحمت کش را پایمال می کند.

حاجیلری عنوان کرد: تعریض به سرداران به ویژه سرداران حرم که از جان و خون خود مایه گذاشته اند، دور از انصاف است و در در شأن یک وزیر نیست.

امام جمعه آبدانان همچنین افزود: وقتی دستگاهی به بیمارستان می آید اما متخصصی وجود ندارد که از آن استفاده کند مردم چکار کنند؟ چرا برای ابتدایی ترین درمان ها مجبور به اعزام به دزفول و ایلام باشند؟ پس از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی، مردم ما با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند و نبود امکانات روی اعصاب مردم راه می رود.

وی بیان کرد: بیمارستان آبدانان از لحاظ نیروی انسانی، خدماتی، تجهیزات پزشکی، پزشکان متخصص همچون روانپزشک، قلب و ... در مضیقه است و مشکلات زیادی دارد، بهتر است به جای بیان سخنانی که در شأن شما نیست به فکر رفع مشکلات درمانی مردم محرومی همچون آبدانان باشید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار