کد خبر: ۳۱۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 20 October 2016
به  گزارش تابناک ایلام ؛پوراندخت عبدالهی پور روز پنجشنبه اظهار کرد: این عوامل زمینه ساز بروز بیماری و ناهنجاری های زیادی از جمله کاهش یا ناتوانی در باروری برای این طیف سنی می شود.

به گفته وی، انواع سرطان ها نیز از جمله عوامل مهم و اصلی مرگ و میر در این رنج سنی است که همه بانوان این رده بویژه زنان بالای 40 سال و افراد دارای سابقه بیماری فامیلی با مراجعه به واحدهای بهداشتی شهری و روستایی با غربالگری در صورت ابتلا با تشخیص به موقع بیماری از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

عبدالهی پور با بیان اینکه همه افراد دارای سن تقویمی و بیولوژیکی هستند، یادآور شد: سن بیولوژیکی افرادی در هر سنی که از وضعیت و سلامت روحی و معنوی مطلوب برخوردار هستند از سن تقویمی آنها کمتر است و زنان با توجه به نقش مهم و محوری شان در خانواده و اجتماع باید به شیوه های مختلف این سلامت و شادابی بیولوژیکی را برای خود فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه زنان به علت شرایط شان همواره از لحاظ جسمی و روحی در حال تغییرات بیولوژیکی هستند، افزود: همین تغییر در طول زمان و به خصوص در دوره میانسالی زنان را با مشکلاتی مواجه می سازد که البته آنها باید با خود مراقبتی این مشکلات را تا زمان کهنسالی با سلامت طی کنند و عوامل استرس زا را کنترل و از محیط زندگی خود دور سازند.

به گفته وی، بخش عمده ای از زنان گروه سنی 30 تا 59 سال در سن فعال باروری هستند که تامین سلامت جسمی و روحی این مادران تاثیر مستقیم بر سلامت جنین و نوزاد و نیز تولد هر کودک سالم نقشی مهم در رشد و توسعه یک جامعه دارد و یک مادر برای داشتن خانواده ای سالم و شاداب باید آگاهی های بهداشتی و مراقبتی از خود و خانواده را فرابگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات جامعه بانوان استان ایلام اینکه این زنان بعنوان محور خانواده به علت مسئولیت های سنگین خود در خانه و بخصوص وظایف زنان شاغل در محیط کار و منزل به اندازه ای که سلامت اعضای خانواده برایشان مهم است سلامتی خود را چندان جدی نمی گیرند و این امر سلامت روحی و جسمی این قشر را با مشکلاتی چون تغذیه نامناسب، استرس، عدم تحرک کافی و انواع بیماری ها مواجه می کند.

بر اساس آمار جمعیتی مرکز بهداشت استان ایلام 195 هزار و 194 نفر معادل 39.4 درصد کل جمعیت استان را گروه میانسالان تشکیل داده اند که 97 هزار و 272 نفر این آمار مختص به زنان رده سنی 30 تا 59 سال است.

شهرستان ایلام با جمعیت 37 هزار و 495 نفر بیشترین و سیروان با 2 هزار و 954 نفر کمترین زنان میانسال استان را دارا هستند.

از 24 تا 30 مهرماه به نام هفته سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده است./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
باسلام علت اصلی چاقی درزنان میانسال ایلام کم تحرکی یابهتربگویم بی تحرکی وتغذیه بد مانندمصرف زیاد کربوهیدرات٬نان٬برنج٬شیرینی وسرخ کردنی زیادومصرف کم میوه وسبزیجات وهمچنین استرس ها ونگرانی های عمدتا بیهوده که بیشترباعث پرخوری عصبی میشوندمی باشد‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار