مهمترین ویژگی خانه تغییر شکل‌ دهنده، قابلیت تطبیق با وضعیت آب‌وهوا است، یعنی زمانی که هوا مناسب و مطبوع است شکل مطلوب خانه به صورت گسترده و بدون سقف است.
کد خبر: ۳۱۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 20 October 2016

مایک جانتزن معمار برجسته آمریکایی از طرح مفهومی خانه‌ی تغییر شکل‌پذیر با قطعات چوبی متحرک رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این خانه که در حالت بسته شبیه به یک سکوی چوبی است، تنها با چرخاندن یک اهرم که نیروی برق موتورها را تامین می‌کند از حالت مسطح خارج شده و به خانه‌ای با تمام امکانات مثل پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام تغییر شکل می‌دهد.

در طراحی این خانه به مسئله انرژی پاک نیز توجه شده که به همین منظور در قسمت پشت‌بام این سازه پنل‌های خورشیدی نصب شده است. همچنین با نصب تجهیزات اضافه مثل مخزن گاز و آب امکانات خانه تکمیل می‌شود.

مهمترین ویژگی خانه تغییر شکل‌ دهنده، قابلیت تطبیق با وضعیت آب‌وهوا است، یعنی زمانی که هوا مناسب و مطبوع است شکل مطلوب خانه به صورت گسترده و بدون سقف است، اما در مواقعی که آب‌وهوا دگرگون شود می‌توان سقف خانه را بست و آن را تبدیل به یک خانه‌ معمولی کرد.

مایک جانتزن، در مورد علت انتخاب این طرح عنوان کرد: طراحی این خانه به نوعی تداعی‌کننده خانه‌ها در آینده است. در حالتی که تمام پنل‌ها یا قطعات چوبی بسته شده باشند، ظاهر خانه به شکل مستطیل تبدیل شده و کاملا در برابر باد و باران ایمن می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار