معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت:از این تعداد تاکنون مقدمات برپایی 10 موکب فراهم شده و مابقی این موکب ها (10 مورد دیگر) نیز تا پیش از فرا رسیدن اربعین در مسیرهای مورد نظر راه اندازی خواهند شد.
کد خبر: ۳۱۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 20 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام حشمت رستمی روز پنجشنبه  اظهار کرد: این تعداد موکب (ایستگاه صلواتی) قرار است با مشارکت شورای هیات های مذهبی عراق از مسیر نقطه ایثار مرز مهران تا شهر بدره عراق راه اندازی شوند.


حجت الاسلام رستمی همچنین از فعالیت یاوران معنوی همزمان با ایام اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد و یادآور شد: یاوران معنوی فعالیت خود را با هدف تقویت بنیه اعتقادی و آگاهی دادن از آداب زیارت به زائران آغاز می کنند.

وی تاکید کرد: این طرح امسال برای نخستین بار اجرا می شود و در قالب آن 100 نفر از روحانیان و مبلغان دینی با استقرار در مرز مهران، زائران را به صورت گروهی با فلسفه زیارت، احکام دینی و شبهات اعتقادی آشنا می کنند.

وی گفت: همچنین در کنار روحانیانی که به عنوان یاوران معنوی در این طرح مشارکت دارند از مداحان و فعالان هیات های مذهبی استان ایلام نیز استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام اضافه کرد: تا پیش از اربعین حسینی به ائمه جمعه و جماعات اعلام شده تا در مساجد احکام دینی، فلسفه اربعین و ابعاد آن را برای مردم تشریح کنند تا زائران با بینش و معرفت کافی زیارت کنند.
وی با بیان اینکه این سازمان در اربعین امسال مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی است، افزود: توزیع کتابچه راهنمای زائر، راه اندازی 50 غرفه پاسخگویی به سئوالات شرعی، ایجاد پنج ایستگاه بلوتوث برنامه های مذهبی، تبلیغات محیطی، ساماندهی و فعال سازی اماکن مذهبی از جمله مساجد و حسینیه ها برای اسکان و پذیرایی از زائران و اجرای برنامه های فرهنگی در این اماکن امسال در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

به گفته وی، امسال با مشارکت 300 هیات مذهبی استان ایلام 70 ایستگاه صلواتی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در حوزه استحفاظی راه های استان راه اندازی و از زائران پذیرایی می شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب کردند.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز ایلام واقع است و مهمترین معبر کشور برای تردد زائران به شهرهای مذهبی عراق محسوب می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار