معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: هشت هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد در سراسر کشور، اربعین امسال برای زیارت راهی عتبات عالیات در عراق می شوند.
کد خبر: ۳۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 20 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛این تعداد مددجو از سراسر کشور با حمایت مالی کمیته امداد استان های مختلف و بر اساس برنامه زمان بندی، اربعین امسال به زیارت حرم مطهر امامان معصوم در کربلای معلی و نجف اشرف مشرف خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته از این تعداد شش هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران در استان ایلام بعنوان مهمترین مرز تردد زائران عازم شهرهای مذهبی کشور عراق می شوند.

دستیاری با بیان اینکه برای اعزام این تعداد مددجو از مشارکت افراد خیر نیز استفاده می کنیم، افزود: کمیته امداد استان های مختلف علاوه بر پرداخت کمک هزینه به این مددجویان، امکاناتی لازم نظیر اسکان و پذیرایی را نیز به این افراد ارائه می کنند.

وی همچنین از راه اندازی موکب های این نهاد برای پذیرایی از زائران حسینی در شهرهای ایلام، مهران، سیروان، چرداول و ایوان همزمان با اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این موکب ها از محل کمک های مردمی و نذورات خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی انجام خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام یادآور شد: علاوه بر این امدادگران این نهاد نیز بصورت شبانه روزی در این موکب ها خدمات رسانی لازم را به زائران اربعین حسینی ارائه می دهند.


وی از آمادگی و خدمت رسانی این نهاد به گمشدگان و در راه ماندگان در اربعین خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر این، در ایام منتهی به اربعین امسال یک گروه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی و همچنین یک گروه از افراد خیر برای پخت و توزیع غذا در استان ایلام مستقر می شوند.

دستیاری با بیان اینکه پارسال 800 هزار زائر از خدمات این نهاد در ایام منتهی به اربعین استفاده کردند، افزود: امسال پیش بینی خدمات دهی این نهاد به زائران بیشتر از پارسال باشد.

به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد در ایام اربعین حسینی انتخاب می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار