مرحله‌ منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی دانشگاه ایلام روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 20 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ علی حیدر بیگی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، صبح امروز(28 مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات استان ایلام میزبان استان‌های منطقه مرکزی و جنوب غربی کشور است.

وی، بابیان اینکه دانشگاه ایلام میزبان دانشجویان منتخب  و تیم‌های مناظره دانشجویی این منطقه است، ابراز کرد: این استان‌ها شامل استان‌های مرکزی، لرستان، فارس،چهارمحال و بختیاری، اصفهان و همدان  است که این دوره از مسابقات با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان این مناطق مواجه شده است.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، با اشاره به اینکه مسابقات مناظره دانشجویی از سال 91 به همت جهاد دانشگاهی در کشور آغازشده است، تصریح کرد: تاکنون 4 دوره از این مسابقات در سطح دانشگاه‌های کشور برگزارشده که پنجمین دوره آن در مرحله‌ منطقه‌ای با شرکت 64 تیم در 4 منطقه کشور  شامل ایلام، تهران، زنجان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 حیدر بیگی، بیان کرد: این مسابقات در سال نخستین بار در استان ایلام بین 8 تیم از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان برگزار شد که رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به‌صورت جذاب، قابل‌پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند از اهداف برگزاری این مسابقات بوده است.

 وی، در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات نقش مهمی در راستای گسترش فرهنگ تعامل و گفتمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان و دانشجویان دارد و انتظار می‌رود که شاهد حضور اقشار مختلف به‌ویژه دانشجویان در برگزاری این دوره از مسابقات باشیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار