اگر از طرفداران آدامس با طعم نعناع هستید با تغییر آن به طعم های دیگر به شل کردن ماهیچه معده خود کمک کنید و از اسیدی شدن آن محافظت نمایید.
کد خبر: ۳۱۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 19 October 2016
همه ما از احساس سوزش در قفسه سینه و گلوی خود و مزه ی تلخ دهان آگاهی داریم. بله، سوزش معده. براساس مطالعات موسسه ملی سلامت هرکسی در طول زندگی با این علائم برخورد داشته است.

به گزارش تسنیم همه ما از احساس سوزش در قفسه سینه و گلوی خود و مزه ی تلخ دهان آگاهی داریم. بله، سوزش معده. براساس مطالعات موسسه ملی سلامت هرکسی در طول زندگی با این علائم برخورد داشته است. ما باید بیشتر در این مورد بدانیم غذاهای تند، باعث سوزش معده می شوند و حتی غذاهای چرب نیز در این مورد بی تقصیر نیستند.

سوزش معده بیماری نیست

آنچه که باید بدانید این است، سوزش معده در واقع یک بیماری نیست بلکه یک نشانه است. در واقع بازگشت اسید به معده باعث سوزش می شود که از دیگر علائم آن، سرفه ی خشک، گلو درد و استفراغ است. دو علت اصلی برای این رفلکس وجود دارد. یکی اینکه اصلی ترین مشکلات دارویی در بیماران این است که قسمت بالایی معده به سمت حفره قفسه سینه کشیده می شود ولی غذاها و رفتارها یا حرکات خاص می توانند عضلات معده را شل کنند. البته محرک های غذایی برای هر بیمار متفاوت است. غذاهای کافئین دار و نوشابه ها نیز باعث رفلکس معده می شوند.

برنامه ی شبانه ی شما در شهر

الکل و تنباکو باعث فشار بر روی قسمت تحتانی عضلات مری شده که این امر باعث اسیدی شدن و کاهش بزاق می شود. با کاهش بزاق قادر به پاک کردن اسید معده نخواهید بود و این امر سبب سوزش بیشتر می شود.

عادت آدامس خوردن

اگر از طرفداران آدامس با طعم نعناع هستید با تغییر آن به طعم های دیگر به شل کردن ماهیچه معده خود کمک کنید و از اسیدی شدن آن محافظت نمایید.

خوردن  غذا در آخر شب

بیماران دارای سوزش معده باید 2 ساعت قبل از خواب از خوردن پرهیز کنند.

زمانی که چیزی خورده اید به هر حالتی که باشید اسید به مری بر می گردد و زمانی که با پا زدن شروع به هضم غذا می کنید در واقع اسید بیشتری را وارد معده می کنید.

ضیافت های مفرح شما

هنگامی که شما در یک مهمانی شروع به خوردن انواع بوقلمون- پوره سیب زمینی و… می کنید، بدن شما با حرکت سریع غذا شروع به تولید اسید می کند و چون حجم غذای وارد شده زیاد است همه اسید معده نمی تواند در روده تخلیه شود. بنابراین وارد مری و معده ی شما می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار