کد خبر: ۳۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 19 October 2016
آفتاب از عوامل تشدید انواع آکنه است. چربی پوست، آفتاب و تعریق عواملی است که منجر به تشدید آکنه‌ها می‌شود.

یک متخصص پوست و مو گفت: جوش‌های سرسیاه به دلیل چربی پوست و معمولا در سنین بلوغ به دنبال تغییرات هورمونی به وجود می‌آیند و در صورتی که به مدت طولانی درمان نشوند، به عفونت منجر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا عرفانی ، با بیان اینکه تخلیه نکردن چربی پوست موجب بروز  دانه‌های سرسیاه و سرسفید می‌شود، اظهار کرد: کومدون‌ها، به دو صورت بسته یا باز دیده می‌شوند که کومدون‌های باز یا جوش‌های سرسیاه به دلیل وجود رنگ‌دانه سطحی یا در برخورد با هوا، پوست از حالت دانه‌های سرسفید به رنگ تیره در می‌آید.

وی افزود: کومدون‌های بسته همان جوش‌های سرسفید فولیکولی است و کومدون‌های باز یا بسته تنها ضایعات پوستی است که مجاز به تخلیه آن‌ها هستیم. این دسته جوش‌ها به راحتی با فشار از اطراف تخلیه می‌شوند، اما در کومدون‌های بسته، قبل از تخلیه لازم است نقطه مورد نظر باز شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: البته توصیه می‌شود تخلیه کومدون‌های باز یا بسته توسط پزشک صورت گیرد، زیرا محل ضایعاتی که تخلیه می‌شود به علت چرکی بودن، ملتهب می‌شود و ممکن است قسمت‌های مجاور را نیز درگیر کند.

عرفانی با بیان اینکه مهم‌ترین علل ایجاد این دسته جوش‌ها، چربی پوست است، گفت: جوش‌های سرسیاه به دلیل چربی پوست و معمولا در سنین بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می‌آیند و در صورتی که به مدت طولانی درمان نشوند، منجر به عفونت می‌شوند.

وی افزود: آفتاب نیز از عوامل تشدید انواع آکنه است. چربی پوست، آفتاب و تعریق عواملی است که منجر به تشدید آکنه‌ها می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: نحوه درمان آکنه‌ها بستگی به شدت آن‌ها دارد و در صورتی که خفیف باشد، نیاز به درمان ندارد؛ اما در صورت شدت باید توسط متخصص پوست درمان و کنترل شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار