معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام حمایت از سلامت و امنیت غذایی یک بحث اساسی است که باید بصورت عملیاتی اجرا تا موثر و نجات بخش باشد.
کد خبر: ۳۱۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 19 October 2016
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری ایلام گفت : توجه دولت به مقوله سلامت یک استثناء تاریخی است که جزء با مشارکت مردم به اهداف نهایی نمی رسد.

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر حسین کلانتری در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: سلامت مقوله ای است که همواره در پیشرفت و توسعه همه جانبه هر جامعه ای، نقشی مهم و بی واسطه دارد و لذا باید تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم و تحقق اهداف حوزه سلامت به کار گیریم.

وی ادامه داد: به منظور تامین، حفظ و ارتقای عادلانه سلامت، فراهم شدن شرایط دسترسی و برخورداری اقشار مختلف جامعه از سبد غذایی سالم و مطلوب و همچنین بهبود کیفیت و شیوه زندگی مردم، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح ملی و استانی تشکیل شده است.

حسین کلانتری با بیان اینکه تشکیل کارگروه سلامت و هم اندیشی در راستای حفظ و تامین سلامت مردم در جامعه، نشانگر وظیفه و مسئولیت خطیر ما در راه تحقق سلامت مردم می باشد، افزود: دستگاهها و ارگان های مرتبط با این کارگروه باید تمام تلاش خود را در راستای محقق شدن اهداف و برنامه های این کارگروه بکار گیرند.

وی با بیان اینکه ایلام پیشانی ورود و خروج زائران عتبات عالیات به کشور عراق می باشد، خاطر نشان کرد: استان ایلام به عنوان استان مرزی و همجواری با کشور عراق و همچنین مسیر تردد بالغ بر یک و نیم میلیون زائر عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی و دیگر ایام سال می باشد، نیازمند حساسیت بیشتر و جدی گرفتن مسئله حفظ سلامت می باشد.



وی گفت: در هیچ دوره ای به اندازه دولت یازدهم به بحث سلامت توجه نشده است اقدامات دولت یازدهم یک کار استثنایی بود ، این کار بزرگ و تاریخی که همه مردم آنرا به خوبی لمس کرده اند جز با مشارکت مردم به اهداف نهایی خود نمی رسد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به اینکه رفع نگرانی های حوزه سلامت و امنیت غذایی در کشتار غیر مجاز نیازمند مشارکت مردم، همکاری و تعامل دستگاهها و فرهنگ سازی در این زمینه است، بیان کرد: توجه به نقش و مشارکت مردم در بهبود سلامت و امنیت غذایی یک راهبرد اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته ویژه برای بررسی وضعیت موجود سلامت و امنیت غذایی استان بیان کرد: ما برای مقابله با هرگونه تخلف نیازمند بهره گیری ازظرفیت مردم و مشارکت آنان در این حوزه هستیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار