تداوم ظلمی مضاعف ؛
متاسفانه نام استان ایلام از دیرباز با اجحاف و نادیده گرفته شدن حق و حقوقش در بین استانهای کشور درخشیده است.
کد خبر: ۳۱۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 18 October 2016
تابناک ایلام::از قدیم الایام گفته اند و شنیده ایم که حق دادنی نیست و باید برای گرفتن آن تلاش کرد.حال فرقی ندارد این حق متعلق به یک شخص و یا یک اجتماع کوچک و بزرگ باشد.
متاسفانه نام استان ایلام از دیرباز با اجحاف و نادیده گرفته شدن حق و حقوقش در بین استانهای کشور درخشیده است.
از عدم تخصیص به اندازه و کافی اعتبارات بازسازی خرابی های جنگ گرفته تا معطل ماندن تکمیل زیرساختهای استان به بهانه اصل 44 و بارور نشدن وعده های متفاوت مسئولین و در کل عدم برخورداری استان ایلام در عین مستعد بودن، همه و همه حقوقی است که از این مردم مقاوم ضایع شده است.
در تداوم همین اجحاف ها و نادیده گرفتن حقوق مردم ایلام است که شرکت نفت و گاز غرب امروز به جای ایلام در کرمانشاهی جا خوش کرده است که آخرین جرعه های نفتش را از نفت شهر بیرون کشیده و این چاه های نفتی امروز رو به اتمام نهاده اند.
استان ایلام با داشتن 14 تریلیون متر مکعب گاز و 17 میلیارد بشکه نفت بالغ بر 11 درصد نفت و گاز کل کشور را در دل خود جای داده است . کشور قطر با آن همه ثروت به اندازه ایلام نفت و گاز ندارد.
جمع ذخایر نفت و گاز استان را که در نظر بگیریم ، استان ایلام سومین استان کشور از لحاظ میزان ذخائر نفت و گاز خواهد بود.
در حال حاضر مهمترین پروژه های نفت و گاز در استان ایلام در حال احداث و راه اندازی بوده و دولت بهره برداری از میادین مرزی و مشترک را در اولویت کار خود قرار داده است.
ولی متاسفانه با تمام این تفاسیر باز هم ظلمی مضاعف در حق ایلام روا داشته شده و خواهر خوانده ایلام(کرمانشاه) به لحاظ نفوذ نمایندگان و مسئولینش حقی که متعلق به ایلام است را مصادره به مطلوب کرده است.
ذخائر نفت و گاز استان کرمانشاه اصلا به اندازه ای نیست که بخواهد با ایلام مقایسه شود.
تا جایی که منابع موثق خبر داده اند تنها چاه های نفت کرمانشاه در نفت شهر سومار قرار دارند که آنها هم به تازگی ته کشیده و تعطیل شده است.
ولی متاسفانه در عین بی عدالتی دفتر اصلی شرکت نفت و گاز غرب به جای اینکه در ایلام (منبع اصلی نفت و گاز غرب کشور) مستقر باشد ، با رابطه بازی و اعمال نفوذ در استان کرمانشاه استقرار یافته است.
چند سال پیش ساختمانی مجهز به نام این شرکت در میدان محمد رسول الله ایلام احداث شد که با وجود تکمیل شدن سالها است که بدون استفاده مانده است.
این سوال در ذهن مردم ایلام تداعی شده که چرا باید در جامعه ای که به روش و منش اهل بیت و با عدالت علی اداره می شود چنین بی عدالتی محضی در حق مردم ایلام روا داشته شود.
چندی پیش مطلبی از یکی از همکارانم در سایت خبری ویرا مطالعه کردم که به تعریف و تمجید از ارتباطات بسیار قوی محمدرضا مروارید پرداخته و استاندار ایلام را با نفوذترین استاندار بعد از انقلاب این استان عنوان کرده بود.سوال اینجا است که چرا یک استاندار با این قدرت نفوذ نمی تواند حق مسلم مردم استان ایلام را مطالبه و اجرایی نماید.
نماینده های ما در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص کم کار بوده و تنها به ذکر چند جمله ی زیبا در این حوزه اکتفا کرده اند.
جلال میرزایی ما در فراکسیون امید که از شاکله های اصلی مجلس است نفوذ بسیار خوبی دارد.ولی متاسفانه این نفوذ کاربرد عینی در حوزه نفت و گاز نداشته است.
سیاسیون متنفذ ما هم به جای تلاش برای احقاق حقوق پایمال شده استان دائما در حال جدل اای بی خاصیت سیاسی بوده و به سان طفلان نوپا از سر و کول هم بالا می روند.
همین مهم در مورد کنسولگری عراق در غرب کشور نیز صدق می کند.
استان ایلام و مرز مهران که سالانه شاهد تردد بالغ بر 6 میلیون نفر و صادرات میلیاردها تومان محصول مختلف است هنوز یک نمایندگی کنسولگری عراق را در خود ندیده و مردم برای تهیه ویزا و اقدامات مشابه باید به کرمانشاه سفر کنند.
ایلام هم از لحاظ میزان صادرات و هم از لحاظ تردد مسافر از کرمانشاه پیشی گرفته و این یک حقیقت است که باید کنسولگری عراق به جای کرمانشاه در ایلام دائر گردد.
به هر حال موضوعاتی از این قبیل را نباید پشت گوشت انداخت . دفتر مرکزی نفت و گاز غرب و کنسولگری عراق در ایلام حق مردم این استان بوده و مسئولین باید برای احقاق این حق تمام تلاش خود را به کار گیرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بهرام دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
با بهره برداری از میادین اناران و سومار انتقال ستاد به ایلام کاملا منتفی است
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
مرکزیت اینجور جاها ک فعالیتشون مشتمل بر چندین استان میباشد با استان مهمتر و در مرکز تر میباشد با توجه به اینکه کرمانشاه در مرکز ایلام همدان سنندج و خرم اباد میباشد و از هر کدام دو ساعت و نیم فاصله دارد انتخاب این شهر کاملا مهندسی شده میباشد.و صدالبته در حال حاضر بیشترین تولید در ایلام است اما با گسترش فعالیتها در اینده در سایر استانها ایلام نمیتواند مرکز ستاد باشد .
مهندس نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
ببخشید دوستان نظر قبلیم یه ایراد کوچیک داشت! مربوط به آمار تولید کرمانشاه اشتباهی نوشتم شما زیر 400 هزار بشکه در روز تولید دارین و ما همین الان روزی 200 هزار تا
اگه میشه مدیر سایت اصلاح کنن کرمانشاه زیر 4 هزار بشکه در روز تولید میکنه من اشتباها نوشتم زیر 400 هزار بشکه

بعد جناب Ali اینو خودت تنهایی بهش رسیدی یا یه تیم کارشناسیم تو این نظر بسیار شگفت انگیز کمکتون کردن؟؟؟ کرمانشاهی بودن حضرت عالی مثل روز روشنه و معلومه که هر وقت صحبت از آوردن ستاد نفت و گاز غرب به ایلام میشه امثال حضرت عالی که استانشون مفت مفت داره حق یه استان دیگه رو میخوره باید ناراحت بشن و بسوزن!
کرمانشاه مرکزیت غربه خب که باشه چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نفت و گاز مال ایلامه چه ربطی به غرب کشور داره که شمام اومدین مثل اون جانوری که نمیخوام اسمشو ببرم!!!!! دارین از جون ایلام تغذیه میکنین؟؟؟ کرمانشاه مرکزیت غرب کشوره ولی این چه ربطی به مناطق عملیاتی نفت و گاز داره؟؟؟ ببین عزیزم نفت و گاز نه تو سنندجه نه تو کرمانشاه و نه تو همدان که شما داری مغلطه میکنی!
نفت و گاز تو تنگ بیجار ، مهران، دهلران و دشت عباس و یه ذره م تو پلدختر و یه سر سوزنی هم تو نفت شهره و همه عالم و آدم میدونن که بالای 90 درصد مخازن نفت و گاز غرب ایران تو استان ایلامه و با هر فرمول ریاضی هم حساب کنی مرکزیت مناطق نفت خیز غرب کشور تو استان ایلام میفته و اینکه ستاد تو کرمانشاه فعالیت کنه مسخره ترین و چرندترین نوع مدیریت دنیاست! چون فاصله کرمانشاه تا مناطق نفت خیز غرب کشور به این صورته:
کرمانشاه-تنگ بیجار: 255 کیلومتر کرمانشاه-آذر ( مهران) : 300 کیلومتر کرمانشاه چنگوله ( مهران ): 340 کیلومتر کرمانشاه-دهلران: 400 کیلومتر کرمانشاه-چشمه خوش( دهلران ): 460 کیلومتر کرمانشاه-سرکان( پلدختر ): 300 کیلومتر و نهایتا کرمانشاه-نفت شهر: 230 کیلومتر
ببین علی آقا اگه یه کم ریاضی بلدی و سر سوزنی منطق هالیته بشین حساب کن ببین میانگین فاصله کرمانشاه از مناطق نفت خیز غرب کشور میشه چقدر اونوقت بیا از مستقر بودن ستاد تو کرمانشاه دفاع کن!!!
در ضمن گسترش فعالیتهای آینده نفت و گاز غرب هم تماما از آن استان نفت خیز ما یعنی ایلامه شما یه نفت شهر داشتین تموم شد و رفت یه جوری حرف میزنی انگار در آینده دوباره تو کرمانشاه نفت پیدا میشه!!!!!!!!!

شما زیر 4 هزار بشکه در روز نفت تولید میکنین ما همین الان نزدیک به 200 هزار بشکه در روز و علاوه بر اون کل گاز غرب کشور و از جمله گاز شهری شما مردم نمک نشناس کرمانشاه رو هم یه دونه از 6 میدان گازی استان ما تامین میکنه! ما غیر از تنگ بیجار 5 تا میدان گازی و 13 تا میدان نفتی داریم! ببین عزیزم ما 6 تا میدان گازی بزرگ و 13 تا میدان نفتی داریم و شما فقط یه دونه نفت شهر که کوچکترین میدان نفتی کشور بود و تموم شد رو داشتین!! فهمیدی عزیزم؟؟ پس دیگه نیای بگی کرمانشاه فلانه و بعمانه! قرن 21 مردم اینترنت دارن آگاهیشون رفته بالا حقیقت رو نمیشه پنهان کرد!!
A m
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
با سلام اگر تمامی نفت ایران در منطقه ایلام و شهر ایلام باشد ما باید براساس اصول پدافند غیر عامل جمهوری اسلامی ایران عمل نموده و یادمان باشد با این گونه خود خواهای (دفتر مرکزی نفت و گاز غرب حق مسلم ایلام است) در تحقق استراتژی جنگ حلقه واردن کمک کرده و باعث ایجاد دودستگی و نفاق در مردم و نیروهای مردمی و به خصوص نیروهای متخصص نفتی و گاز خواهیم شد لذا با توجه به آمایش سرزمینی و میدانهای اعظیم نفتی و گازی کرمانشاه ، ایلام ، کردستان و خرم اباد و دومین پالایشگاه بزرگ ایران ( پالایشگاه نفت کرمانشاه ) و به علت موقعیت جغرافیایی و راه های مواطلاتی
مرکزیت اقتصادی و صادرات نفت استان کرمانشاه می باشد.
دهلرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
خیلی جالبه
همین ایلامی هایی که دارن دم از حق گرفتن و حق دادن میزنن یک عمره کل استان ایلام داره از بالای شهرستان دهلران نون میخوره و خرج میکنه ولی کوچکترین کاری که برای این شهرستان نمیکنن هیچ بلکه به هر دری هم میزنن تا یه راهی پیدا کنن که بیشتر دهلران و دهلرانی رو تخریب کنن و حقشو بخورن
شمایی که خیلی دم از حق میزنی فدات یه اشاره ای هم به این بکن که اصلی ترین میدان های نفت و گازی استان ایلام و حتی قطب کشاورزی استان شهرستان دهلرانه،شما خودت حق نخور حق گرفتن پیشکشت،دست بالا دست زیاده حق میخوری که حقتو میخورن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار