نماینده استان درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک ایلام؛
جلال میرزایی در موضعی متفاوت در خصوص حاشیه های تئاتر جنجالی نمایش داده شده اخیرگفت:اقدامی که برخی رسانه ها واشخاص در انتشار وبزرگنمایی صحنه هایی از این نمایش هنری اعمال کرده اند کمتر از اقدامات تخریبی عمدی ومغرضانه برای زیر سوال بردن وجهه ارزشی استان ایلام دربین افکار عمومی کشور نیست
کد خبر: ۳۱۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ 17 October 2016
نمایش تئاتر «سزار گئودیابث»در شهرایلام که با حواشی همراه شده بود در طول یکی دو هفته اخیر بعنوان خبر جنجالی وبحث اصلی منتقدین وجامعه هنری وبخشی از طرفداران اجرای این نمایش هنری دراستان ایلام خصوصا شهر ایلام مطرح وبه صحنه اظهار نظرهای متفاوت دو طیف در بین نخبگان ،جامعه هنری ،روحانیون وفعالان اجتماعی وسیاسی مبدل شد.
 
ازیک سو منتقدین جدی این صحنه نمایش ،با تصویربرداری بخشهایی از این تئاتر وانتشار آن در فضای مجازی، اجرای این نمایش را استارت فازی جدید از تقابل با فرهنگ وارزشهای دینی وانقلابی مردم ایلام به حساب آورده ودستهای پشت پرده را عامل اجرای این تئاتر معرفی کرده وبرخوردجدی  با عوامل اجرای تئاتر را خواستار شدند که دراین بین می توان به  موضعگیری تند ائمه جمعه سراسر استان در نماز جمعه اشاره کرد.
 
اما از سویی بخشی دیگر از جامعه استان نظیر شخصیت های سیاسی ودولتی وهمچنین بخشی از اهل قلم ورسانه های معتدل همسو با دولت وجامعه هنری استان نیز درموضعگیری های متفاوتی از اجرای تئاتر در استان حمایت کرده واشتباه سهوی در رخ دادن اتفاقاتی در حین اجرای تئاتر را نافی فعالیتهای هنری دراستان ندانسته وبزرگنمایی این حواشی رابه باد انتقاد گرفتند.
 
اما امروز وهمزمان با انتشار دومین بیانیه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام ،نماینده اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک موضعی متفاوت ودرعین حال منطقی تری به موضوع حاشیه های اجرای  این تئاتر در ایلام داشتند.
 
نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام اظهار داشت:استان ایلام از نارساییها ومشکلات فراوانی در حوزه فرهنگ وهنر رنج می برد واین موضوع بارها توسط بخش های مختلفی از مردم استان به عنوان دغدغه ای جدی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس شده است.
 
جلال میرزایی با اشاره به جای خالی سینما وتئاتر در استان ایلام گفت: یکی از مهمترین هنرهای اثر گذار که سالهاست جای خالی آن در استان ایلام احساس می شود هنر تئاتر است که با توجه به ظرافتهای آن بایستی مورد توجه جدی مسئولین ودست اندرکاران این حوزه قرار بگیرد.
 
این نماینده اصلاح طلب با توجه به نوپا بودن هنر تئاتر درایلام بیان داشت :افراد بااستعداد زیای در این عرصه مهم  هنری دراستان ایلام فعالیت دارند که همگی از فرزندان این نظام وانقلاب هستند وباید از آنها حمایت شود.
 
وی بروز اشتباه در اجرای این برنامه ها را اجتناب ناپذیر دانست وتصریح کرد:بروز اشتباه در هر برنامه هنری امری معمول وطبیعی است وچنانچه درحین اجرای این تئاتر نیز اشتباهاتی رخ داده ،نبایستی بروز این اشتباهات وایرادات تمام ارزشهای این اثر هنری را تحت شعاع قرار داده واز ارزشهای آن غافل شد.
 
میرزایی ادامه داد :اقدامی که برخی رسانه ها واشخاص در انتشار وبزرگنمایی صحنه هایی از این نمایش هنری اعمال کرده اند کمتر از اقدامات تخریبی عمدی ومغرضانه برای زیر سوال بردن وجهه ارزشی استان ایلام دربین افکار عمومی کشور نیست.چه ضرورتی دارد که اگر کار اشتباهی هم صورت گرفت ،خودمان با دست خودمان در راستای تحریب وجهه استان حرکت کنیم؟
 
این نماینده مجلس باانتقاد از رویه منتقدین در پیش کشیدن خون شهدا وارزشهای اسلامی گفت:نباید قداست خون شهدا وارزشهای دینی وانقلابی را به این مسائل حاشیه ای وارد کرده واز خون شهدا واعتبار خانواده معظم شهدا برای پیشبرد اهداف سیاسی ومنافع شخصی هزینه کرد.
 
جلال میرزایی افزود: اگر واقعا عده ای دلسوز ارزشهای انقلاب و شهدا هستند بایستی از تخریب دست برداشته وبا تعامل با هنرمندان ،از هنر برای تبین ارزشهای انقلاب وتعمیق فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه استفاده نمایند وچنانچه ایرادی هم بر کار آنان نیز وارد است بایستی با گفتگو ودرفضایی دوستانه این ایرادات مرتفع شود نه اینکه با آنان به دید دشمن نگریسته شود.
 
نماینده حوزه شمالی استان درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقداماتی که اخیرا درتقابل با این گروه هنری وعوامل اجرای تئاتربه عمل آمده فرهنگی نبوده بلکه ضد فرهنگی وتخریب کننده ارزشهای فرهنگی وهنری محسوب می شود وادامه آن اصلا به صلاح وخیر استان نیست.
 
دکتر جلال میرزایی در ادامه این گفتگو بیان داشت:اگر منتقدین احساس می کنند جریانی در پشت صحنه برگزاری این تئاتر وجودداشته وعمدی درکار بوده است ،با حرکت در چهارچوب قانون موضوع را به دستگاههای امنیتی ونظارتی واگذار کنند و چنانچه حواشی به وقوع پیوسته ناشی از حرکات بداهه وهیجانی بازیگران بوده است ،با آرامش اشتباه آنان را پذیرفته وبا هیاهو آن را بزرگنمایی نکنند.
 
وی درپایان این گفتگو فضای تعامل دستگاههای فرهنگی وسیاسی وائمه جمعه وجماعات استان را مورد قبول دانست وگفت:الحمدلله با وجود تعامل بسیار خوب دستگاههای سیاسی وفرهنگی با ائمه جمعه وجماعات انسجام خوبی دراستان وجود دارد واین تعامل وانسجام تاکنون  درحوزه فرهنگ وهنر بسیار موثر وپررنگ بوده ونباید به عده ای اجازه داد با کارهای نسنجیده این تعامل خوب خدشه دار شود
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
نماینده محترم استان اگه تئاتر رو دیده باشند چنین در لاک دفاعی برای مفاسد اخلاقی نمی رفتند . آقای میرزایی عزیز جنابعالی از کاری دفاع می کنید که ترویج بی بند و باری اخلاقی و ابتذال است . اول کار رو تماشا کن بعد موضع گیری خودتو اعلام کن .
خانم ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
توتمام سالهای زندگیم تواین استان هیچ وقت اندازه این یک سال بعدانتخابات مجلس همه چیزروآلوده ی سیاست ندیدم باعث تاسفه که سیاست ناپاک این روزهای ایلام همه ی دلسوزان وزحمتکشان روناامیدوبی انگیزه کرده ودرعوض فرصت روبه فرصت طلبان ونان به نرخ روزخورها داده که بیش ازگذشته باعث ناامیدی وسرخوردگی مردم شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
درود بر آقای میرزایی که با اندیشه ای ناب ودور از احساس و دنباله روی بدون تحقیق از دیگر مغرضان به ارائه نظر پرداختند.
ايلامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
درود بر آقاي ميرزايي بسيار عالي ،منطقي و بجا موضع گرفتيد
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
درود بر چنین نماینده با تدبیر و با منطقی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار