تولید سالانه 900هزار تن فراورده های کشاورزی باعث شده است که ایلام به عنوان یکی از استان های مطرح در حوزه امنیت غذایی مطرح باشد.
کد خبر: ۳۱۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 16 October 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: میانگین سالانه تولید فراورده های بخش کشاورزی اعم از دام، طیور، شیلات، زراعی و باغی و دیگر زیربخش ها در این استان سالانه 900 هزار تن است.

به گزارش تابناک ایلام
  ؛ سید محمدتراب میری روز یکشنبه و به مناسبت روز جهانی غذا اظهار کرد: تلاش دولت در پایان برنامه ششم توسعه کاهش وابستگی کشور به واردات محصولاتی چون دانه های روغنی و شکر تا میزان 70 درصد است، توضیح داد: هم اکنون کشور در تولید گندم به خودکفایی رسیده و در تولید یا پرورش سایرزیربخش های کشاورزی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور واردات روغن است، یادآور شد: سیاست دولت تلاش برای افزایش کشت و تولید دانه های روغنی به منظور کاهش وابستگی و واردات روغن است که در پایان برنامه ششم توسعه میزان واردات روغن به 30 درصد می رسد.

وی افزود: مبحث غذا همواره اصلی ترین نیاز بشر بوده و زیربخش های کشاورزی در طول تاریخ مهم ترین تامین کننده مایحتایج غذایی در همه جوامع بشری است.

میری یادآور شد: با توجه به اهمیت نقش کشاورزی و نیز افزایش روزافزون جمعیت دیگر کشاورزی سنتی و قدیمی جوابگو و به صرفه نیست و این حوزه نیازمند تحول و تغییر است.

وی افزود: هدف وسیاست دولت مکانیزاسیون کردن و حرکت به سمت نوین و به روز شدن کشاورزی است و دولت ردیف اعتباری ویژه ای برای به روز کردن آبزارآلات و ماشین های کشاورزی در کل کشور در نظر گرفته است.

میری تاکید کرد: به همین منظور دولت برای سال جاری مبلغ 300 میلیارد ریال را برای مکانیزاسیون کردن ادوات و ماشین های کشاورزی و به صورت تسهیلات کم بهره به استان ایلام اختصاص داده است.


وی گفت: همچنین ایجاد طرح های توسعه ای کشاورزی به ویژه با هدف مصرف بهینه و مدیریت درست آب از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام است.

روز جهانی غذا توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در 1945 میلادی و با هدف کاهش فقر و گرسنگی در جهان تشکیل شد و همه ساله 16 اکتبر برابر با 25 مهر به عنوان روز جهانی غذا در بیش از 150 کشور جهان این روز گرامی داشت می شود و ' آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند' به عنوان شعار امسال این روز انتخاب شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار