مدعی العمومی که خوب ظاهر شد
باید پذیرفت دراین سالها نه فاصله طبقاتی کم نشده است بلکه به میزان شکاف قبلی افزوده شده واستان کمتر برخورداری نظیر ایلام که سالها سپر بلای این کشور بود هرسال محرومتراز پارسال شد ودریغ از اقدامی عملی که بتواند غبار محرومیت را از چهره معصوم آن بزداید
کد خبر: ۳۰۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ 08 October 2016
نزدیک به چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد ودر طول این سالها ،طرحهای وبرنامه های فراوانی توسط دولتهای متعدد  ارایه شده  وقوانین بیشماری برای رفع مشکلات مردم وتحقق شعارهای عدالت محورانه ای که انقلاب اسلامی برپایه آن شکل گرفت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ،اما صرفنظر از تلاشهایی که صورت می گیرد هرسال که می گذرد به میزان مشکلات مردم افزوده شده وروز به روز سفره مردم کوچک وکوچکترمی شود.

به گزارش تابناک ایلام ،هرمسئولی که به مسند قدرت رسیده وهرکابینه ای که شکل گرفته و هرنماینده ای که بر صندلی قانونگذاری تکیه زده است ،فقط وفقط خوب حرف زده ودر حرفهایش بجز انتقاد از مسوول پیشین خود وانداختن گناه وبار مشکلات بر دوش مسئول بخت برگشته سابق، هیچ کار دیگری برای مردم انجام نداده است .البته کاری که نتیجه اش دردی از دردهای مردم را بکاهد!

اما باید پذیرفت دراین سالها بدلیل بی برنامگی ها نه تنها فاصله طبقاتی کم نشده است بلکه به میزان شکاف قبلی افزوده شده واستان کمتر برخورداری نظیر ایلام که سالها سپر بلای این کشور بود هرسال محرومتراز پارسال شد ودریغ از اقدامی عملی که بتواند غبار محرومیت را از چهره معصوم آن بزداید.دردمندانه تر اینکه مسئولین آن در طول چند ساله اخیر تنها کاری که کرده اند توپ را به زمین هم انداخته وفقط شعارهای دهن پرکن تحویل مردم کم توقع ورنج دیده اش داده اند.

البته دراین بین توقعات مردم این دیار به اندازه ای تقلیل یافته که تنها از مسئولینشان صداقت در ارایه گزارشات وبیان مشکلات ودغدغه هایشان را توقع دارندوکاری که نمی کنند هیچ !لااقل دروغ تحویل مردم ندهند! ولی این مردمان محروم وکم توقع دیارمان دراین راه هم حتی دلسوزی برای بیان رنجها ودردهای واقعیشان نیافته اند از اینرو همواره در این جاهم احساس غربت می کنند.

اما هستند مدیرانی که اگرچه از نظر اجرایی مسئولیتی برای رفع مشکلات اقتصادی ،اشتغالزایی مردم ندارند اما با صداقت، خلوص وبا شهامت تمام، بیان مشکلات ودغدغه های مردم را خدمت بزرگی به همنوعان خود تلقی کرده وحرفی از دلشان بیرون می آید که حقا بر دل نشیند!
امروز دادستان شهرستان ایوان مصداق بارز این صداقت گویی بود ،دادستانی که نقش مدعی العمومی خود رابه درستی در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان ایفاء کرد ،انتظار می رود این رویه با شهامت وصادقانه دادستان جوان واهل علم شهرستان  ایوان، بعنوان سیره ای در دستور کار سایر مدیران استان قرار گرفته ودغدغه های به حق ایشان را جدی بگیرند.

مالک بهادری در جلسه شورای اداری شهرستان ایوان خطاب  به مسئولین دستگاههای اجرایی گفت :37 سال از عمر انقلاب می گذرد وهرساله اعتباراتی واگذار شده است اما مشکلات مردم کماکان سرجایش قراردارد! مسئولین فقط دنبال آمار وارائه گزارش به مقام مافوق هستند ولي آمار واقعی هم داده نمی شود.

بهادری افزود: اگر خدایی نخواسته مشکلی برای کشور پیش بیاید ،اولین مردمی که سینه سپر می کنند همین مردمان ایلام وغرب کشور هستند که با جانفشانی در مقابل مشکلات ایستادگی می کنند اما اگر اتفاق خوبی که منفعت بدنبال داشته باشد بیافتد برای مردم تهران است!

دادستان ایوان ادامه داد : چرا بعد از 37 سال کار عمرانی وهزینه کرد اعتبارات بایستی زیرساختها ومبلمان شهری استان ضعیف باشد؟چرا با با بروز اولین صاعقه ورعد وبرق بایستی پرواز فرودگاه ایلام کنسل شود؟ چرا بعد از 37 سال ایوان بعنوان یک شهر قدیمی استان بایستی یک خیابان داشته باشد وحالا به فکر احداث کمربندی باشیم؟

دادستان ایوان با برشمردن مسایل ومشکلات شهروندان ایوانی تصریح کرد: در شهرستانی که در هر هفته چندین درخواست طلاق به دستگاه قضایی آن واصل شود مشکلات اجتماعی ریشه داری وجود دارد ،چرا برای رفع این آسیب مهم اجتماعی که ریشه در مشکلات اقتصادی واشتغال دارند چاره ای اندیشیده نمی شود.

بهادری بیان داشت : باید در مقابل حقوقی که می گیریم به دغدغه های مردم نیز توجه کرده وبه آنان خدمت کنیم درغیر اینصورت حقوقی که دریافت می کنیم حرام است.

دادستان ایوان تاکید کرد :الان ریشه های بیکاری به میان تمام خانواده ها کشانیده شده است ،جوانان آماده ازداوج فراوانی داریم که بدلیل مشکلات مالی وعدم تامین هزینه های ازدواج قادر به ازدواج نمی باشند ،دراکثر پرونده های وارده به دادگاه شغل متهم یاشاکی که پرسیده می شود فقط  عنوان "بیکار " قید می شود واین واقعا درد آوراست.

بهادری بیان داشت : مسئولینی باید در راس امور عمرانی ورفاهی  استان گمارده شوند که که کارکشته بود وددغدغه مردم را داشته باشند ،خیلی از مردم استان حتی به نان شب هم محتاجند وبسیاری نیز برای تامین نان خالی خانواده خود کارتهای یارانه را در نزد نانوایی ها ودیعه قرار داده اند! کجا رفته این عدالت ؟چرا بسیاری از شهرستان های کشور پیشرفت ورشد کرده اند اما شهرهای ما جامانده اند؟

دادستان درادامه عنوان داشت:هرمدیری می آید فقط عملکرد مدیر قبلی را زیر سوال می برد ،بجای ایراد گرفتن وانداختن مشکلات به گردن هم بیایید بدنبال اجرای طرحهایی باشید که مشکلات مردم را بتواند حل کند ،متاسفانه بحران دیده نشدن مردم ومشکلاتشان فراگیر شده است ودیگر کسی مردم را نمی بیند ومردم روز به روز فقیرتر می شوند . هرسال اعتبار نمی دهند که مردم فقیرتر شوند ؟!

وی به مدیران بانکها نیز توصیه کرد: اگر منابع بانکی درجای خود هزینه شود مدیران بانکها حمایت می شوند اما اگر غیر این اتفاق بیافتد یقینا علیه آنان اعلام جرم خواهد شد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عزیزم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
درود برتابناک.ماشاالله به قلمت .احسنت واقعا خیلی متن قشنگی نوشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
جانا سخن اززبان ما میگویی/خدایاتوشاهدی کمترروزیه که سرنمازوهنگام دعا کردن برای گشایش درکارعزیزانی که دارم اشکهام سرازیرنشه من ازدواج کردم وبه لطف تلاش همسرم شاغلم ولی پدر۶۰ساله ام منبع درآمدی نداره ۳برادرتحصیل کرده بیکاردارم که کوچکترینشون ۳۰سالشه استان کوچک ایلام اگه بیشترنه همتراز استانهای سایه نشین بهش توجه میشد بااین جمعیت کمش الان کمترکسی بیکاربودبایددیدفردای قیامت چه کسانی بایدپاسخگوی آه پدرومادران ودل پردردجوانانی باشندکه بزرگترین آرزویشان داشتن یک شغل بادرآمدی حداقلی ٬داشتن همسروفرزندویه زندگی ساده است .نمیدونم شایدآدمها وقتی مسول میشن وجدانشون به خواب میره وگرنه من به عنوان یک انسان اونقدردغدقه اجتماعی دارم که شبها نمی تونم راحت بخوابم ....
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
همین دادستان وقتی کارمند اداره حقوقی بانک کشاورزی ایلام بود ببینید چقدر تولیدکنندگان بیچاره را اذیت میکرد و برای ستاندن وامهایی که با تاخیر پرداخت میشدند حکم جلب از دادگاه میگرفت حالا که بر مسند قضا نشسته منع رطب کند!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار