دکترجلال میرزایی؛
"در انتصاب مدیران دستگاههای اجرایی استان وشهرستانها بایستی توانمندی وکارآمدی اشخاص مدنظر باشد ،زیرا مدیران توانمند غیرسیاسی بر مدیران سیاسی ناکارآمد را ترجیح می دهم"
کد خبر: ۳۰۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 08 October 2016
"درانتصاب مدیران در رده های مختلف مدیریتی استان هرگز به بدنبال اتحمیل این موضوع نبوده ام که چون شخصی در ستاد انتخاباتی ام فعالیت کرده به هرقیمتی عهده دار پست مدیریتی شود ،بلکه معتقدم باید برای واگذاری پستهای مدیریتی،دنبال افراد توانمندی باشیم که اولا نمی شناسیم ودوما آن شخص هم به زور قبول مدیریت کند ،آنگاه است که می توان به تعهد مدیر به انجام خدمت به مردم  وگره گشایی از کارآنان باور داشت".

به گزارش تابناک ایلام،نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان ایوان بابیان مطلب فوق اظهار کرد:باید در زمینه انتصاب مدیران دستگاههای اجرایی بخشی از تنگ نظری ها را کنار گذاشت زیرا نگاه کردن از زاویه قومی وقبیله ای یا بومی وغیر بومی درانتصاب مدیران بجای نگاه علمی وبرپایه توانمندی ها وتخصص وتعهد افراد بجز بدنام شدن دولت عایدی دیگری بدنبال نخواهد داشت 

جلال میرزایی تاکید کرد:لازمه توسعه وپیشرفت همه جانبه استان وتحقق شعار خدمت رسانی بی منت به مردم انتصاب مدیران  توانمند دانشگاهی وعلمی درراس دستگاههای اجرایی استان وشهرستانهاست ، اگرچه بارها اعلام کرده ام به مقوله انتصابات بصورت جدی ورود نمی کنم اما مدیر توانمند غیرسیاسی را به مدیر سیاسی ناکارآمد  ترجیح می دهم.

میرزایی ادامه داد :باید برای انتخاب مدیران استان وشهرستانها ، شایسته سالاری را جایگزین روشهای مرسوم کنیم ،هرمدیری که بتواند برای ایلام منشاء خیر وبرکت و درخدمت مردم استان باشد باید دست آن را بوسید ولو اینکه آن مدیر غیر بومی بوده واز استان دیگری انتخاب شده باشد. اما نباید بکارگیری نیروی کار ساده وتخصصی در شرکتهای زیرمجموعه نفت وگاز وپتروشیمی را مشمول این طرز فکر کرد زیرا اصلا قابل قبول نیست که شرکتی غیر بومی در حوزه نفت وگاز استان فعال باشد اما سازمان نیرویی خود را خارج از استان تکمیل نماید،بلکه لازم است بنحوی عمل شود که فعالیت این شرکتها اشتغالزایی را برای جوانان استان بدنبال داشته باشد.

میرزایی دربخش دیگری از سخنانش به موضوع درآمدهای دولت اشاره کرد وگفت:براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت اقتصادی ودارایی در طول چند ماهه اخیر میزان هزینه های دولت از درآمدهای آن پیشی گرفته واین موضوع  کسری بودجه ماهیانه وزارتخانه ها وسازمانه های دولتی رابدنبال داشته است.نتیجه این خواهد بود که ما باید خود رابرای این وضعیت آماده کرده واز منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم.

وی بخشی از مشکلات کشور را متوجه عملکرد دولتها وحتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دانست وتصریح کرد:موضوعی که متاسفانه در همه دولتها تاکنون مرسوم بوده وحتی نمایندگان نیز یکی از عوامل آن بوده اند، حرکت به سمت کلنگ زنی تبلیغاتی  پروژه های جدید قبل از تعیین تکلیف پروژه های قدیم است که این موضوع باعث افزایش سطح توقع مردم واز سویی دلسردی آنان شده است.

به گفته میرزایی درحالیکه بسیاری از پروژه ها از مزیت نسبی وتوجیه اقتصادی برخوردار نبوده اما صرفا بعنوان یک حرکت تبلیغاتی سالهاست کلنگ زنی شده وحتی میلیاردها تومان برای اجرای بخشی از آن هزینه شده است اما بدلیل عدم تامین اعتبار فعلا رها شده اند ،حال باید پرسید وقتی نمی توانید کاری را به پایان برسانید چرا آغاز کرده اید؟

جلال میرزایی افزود: درچنین شرایطی مدیران باید با شهامت تحت تاثیر القائات وانتظارات غیرمعقول قرار نگرفته وقبل از اجرای پروژه های عمرانی ،ضروریات واولویت ها را احصاء نمایند زیرا پرداختن به کار غیر کارشناسانه واحساساتی بجز دامن زدن به مطالبات مردم  خروجی دیگری را بدنبال نخواهد داشت .اجرای پروژه ای 4ساله ای  که 14 سال به درازا کشیده شده است ناشی از وچود ایراد در کار مدیران دستگاههاست که بایستی در  نحوه  اعمال مدیریتها تجدید نظر شود.


وی ادامه داد : اگر امروز تصمیم غلطی اتخاذ شود ،نتیجه آن راباید سه الی چهارسال دیگر در اجتماع ووضعیت زندگی مردم دید ،مشکلاتی مالی واقتصادی که که الان گریبانگیر مردم شده  وهمچنین معضل بیکاری که با تحمیل  سه جوان تحصیلکرده بیکار به هر خانواده خود را نشان داده است، نتیجه رویکرد غلط  وفساد اداری ومالی دولتمردان سابق است که امروز مسولین دولت فعلی بایستی در نحوه تصمیم گیری ها به جد مراقب آن باشند.

نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات مجلس فعلی را یادآو شد وگفت:متاسفانه در طول چندماه گذشته از عمر مجلس شورای اسلامی اراده جدی برای مبارزه با مفاسد دیده نمی شود ،مجلس به جای حرکت به سمت نظارت بر عملکرد دولت وتذکر به آن بخاطر عزل ونصب مدیران وتحمیل مدیران نالایق به مردم به سمت تصویب طرحهایی حرکت کرده که هیچگونه منفعتی برای مردم بدنبال ندارند.

جلال میرزایی خاطر نشان کرد:مجلس بایستی به سمت بازخواست مدیران ووزیران برای رفع مشکلات مردم حرکت کند البته نه بازخواستی از جنس استیضاح وزیر آموزش وپرورش ،زیرا در این استیضاح وبازخواست ،اراده ومطالبات قشر فرهیخته فرهنگیان به اندازه جابجایی یک مدیرکل یا مدیر آموزش وپرورش شهرستان تقلیل یافت.

وی افزود: امروز پیگیری مطالبات درمجلس توسط کسانی صورت می گیرد که به زعم خود دغدغه مردم را دارند اما این پیگیری مطالبات صرفا بخاطر تامین منافع شخصی وحزبی صورت می گیرد. این چه برخوردی با قشر فرهیخته جامعه است که به جای پرداختن به مسائل ومشکلات آنان ،ووضع قوانین برای رفع مشکلات آنان به سمت جابجایی مدیران ونصب مدیرانی حرکت می کنند که روزی در ستاد آنان فعالیت داشته اند؟
البته این رویکرد فقط مختص نمایندگان اصولگرا نیست بلکه در دستور کار تعدادی از نمایندگان اصلاح طلب نیز قرار دارد.

به گفته این نماینده مجلس ،تداوم این رویکرد هیچ دردی از دردهای مردم را تسکین نمی بخشد بلکه لازم است بدوراز هیاهوی سیاسی وتعصبات حزبی با تعامل وهمکاری بدنبال رفع مشکلات مردم بود،مردمی که بارای به نمایندگان رفع دغدغه ها ،کاهش مشکلات وافزایش فرصتهای شغلی وخروج از رکود اقتصادی را همواره از نمایندگان خود مطالبه خواهند کرد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
درودبردکترمیرزایی تیزبین متاسفانه نمایندگانی هستندکه همه دغدقه فکریشان تحمیل نیروهای ظاهرافعال ودرواقع ازهمه جابریده ومتصل به خودهستندکه نه ازنظرفکری همراه دولتند ونه ازحداقل توان وشایستگی برخوردارند.این نمایندگان محترم مدیران توانمند ٬دلسوزوزحمتکش راتحت فشارقرارداده وباعث ناامیدی واتلاف انرژی آنان وایجادفرصت تخریب و....می شوند.جایدتعجب است کسانی که بیشتردم ازدین واعتقادات میزننداینگونه رفتارمیکنندتنها بایدبه آنهاگفت خداوندخودگفته ازذره ای بدی نمیگذرد همان گونه که ازذره ای خوبی نمیگذرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
واقعا صحبت های دلسوزانه ای داشتن عملکردافرادرابایددیدنه هیاهوی توخالی سیاسی خیلی هاحرف زیادمی زنن ادعا هم زیاددارن ولی درعرصه عمل هم همان هیاهوهستن وهیچ کارمثبت واثربخشی ندارن ولی هستن افرادی که شبانه روز زحمت میکشن کمترحرف میزنن ودرعمل میتوان تحول رادرعرصه کاری آنان دیدجالب اینجاست گروه اول باهمان زبان بازی اوضاع راآرام وهمه راراضی نشان میدهند ولی گروه دوم هرروزبرای حذفشان دسیسه میکننندوطومارمی نویسن
بی پلامار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
جناب میرزایی عزیز پس جنابعالی چرا اینقدر سمج در گماردن فرمانداران سیروان و چرداول بودی ؟ مگرنه که اینها مربوط به ستاد جنابعالی بودن؟ لطفا فقط شعار ندید یه کم عملگرا هم باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار