مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت ایلام گفت:با توجه به فعل و انفعالات شیمیایی که به واسطه حرارت در ظرف های پلاستیکی رخ می دهد استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای مواد غذایی و نوشیدنی های گرم و داغ با درجه حرارت بالای 65 درجه سانتیگراد مناسب نیست.
کد خبر: ۳۰۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 08 October 2016

جواد سجادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:  هیات و ایستگاه های صلواتی در توزیع غذا و نوشیدنی نذری به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از ظرف های یکبارمصرف گیاهی، سلولزی (کاغذی) و آلومینیومی جهت توزیع غذا و نوشیدنی داغ استفاده کنند.

سجادی یادآور شد: در اماکنی که غذا و نوشیدنی نذری تهیه و توزیع می شود برای جلوگیری از هرگونه آلودگی محیطی ، باید پسماندهای غذایی و ظروف و لیوان های یکبار مصرف استفاده شده با سطل و کیسه زباله جمع آوری شود.

وی توصیه کرد: تهیه کنندگان غذاهای نذری در پخت غذا از نمک یدار تصفیه شده و ادویه های دارای مجوز از سازمان غذا ودارو استفاده کنند و فرآورده های خام دامی آنها نیز باید از کشتارگاه های دارای مجوز از اداره کل دامپزشکی یا گوشت های بسته بندی شده مورد تایید این اداره کل تهیه شود.

وی افزود: همه افرادی که به نوعی در تهیه و توزیع غذا و نوشیدنی های نذری دخیل هستند باید دارای کارت بهداشتی معتبر باشند و رعایت بهداشت فردی توسط این اشخاص ضروری است و در اماکنی چون مساجد و هیات ها که سفره پهن می شود افراد از راه رفتن روی سفره به منظور چیدن غذا و مخلفات خودداری کنند.

سجادی توصیه کرد: غذای پخته شده نباید بیشتر از 2 ساعت در دمای محیط قرار بگیرد و غذای اماده گیرد باید با در دمای زیر چهار درجه سانتیگراد و یا در درجه بالای 63 و با حرارت ملایم گاز مواظبت شود.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم عدم استعمال مواد دخانی در اماکن تهیه غذای نذری است و با نصب تابلوهای مصرف دخانیات ممنوع افراد از کشیدن سیگار در این اماکن و به ویژه فضاهای مسقف خودداری کنند.

سجادی یادآور شد: هنگام توزیع شربت، آب یا شیر در بین دسته های عزاداری با لیوان های یکبارمصرف پلاستیکی باید توزیع کنندگان از فرو بردن لیوان یا پارچ یکبار مصرف در داخل ظروف محتوی نوشیدنی نذری خودداری کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار