مردم استان ایلام به عنوان صاحبان این خاک ولی نعمتان اصلی اشتغال و توسعه اقتصادی بوده و اولویت همه بازدهی های عمومی پتروشیمی و صنایعی از این دست باید برای این مردم باشد.
کد خبر: ۳۰۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 04 October 2016

تابناک ایلام ::ماهیت اصلی ایجاد صنایع بزرگی همچون مجتمع های پتروشیمی در کشور ایجاد اشتغال و توسعه ی رونق اقتصادی می باشد.هدف بزرگی که با مدیریت دقیق دور از دسترس نبود.
پتروشیمی ایلام در شرایطی ساخته و راه اندازی شد که هزینه های زیادی را چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ سیاسی و اجتماعی و منابع طبیعی به مردم و سرمایه گذاران تحمیل کرد.
مردم استان ایلام به عنوان صاحبان این خاک ولی نعمتان اصلی اشتغال و توسعه اقتصادی بوده و اولویت همه بازدهی های عمومی پتروشیمی و صنایعی از این دست باید برای این مردم باشد. مردم این هزینه را متحمل شده اند تا برای فرزندانشان شغل ایجاد شود و از نتایج مثبت اقتصادی آن استفاده نمایند.ولی متاسفانه امروز برخی بدعهدی ها پتروشیمی را به سمتی می برد که شاید سرانجام آن خالی ماندن جیب و کلاه مردم باشد.
در مورد وضعیت نیروهای مورد استفاده در پتروشیمی و حتی پالایشگاه گاز و شرکتهای آذر و چنگوله و امثالهم در گذشته سخن بسیار گفته ایم. در اینجا تنها به ذکر این مهم اشاره میکنم که در این صنایع بزرگ دولتی و خصوصی نیروهای بومی جذب شده اند ، ولی این جذب با زیرکی خاصی صورت گرفته و تمام فرزندان استان در پستهای سطح پایین و با مزایای اندک بکارگیری شده اند و پستهای کلیدی با حقوق و مزایای چاق به از ما بهتران و غیربومی ها اختصاص یافته است که اکثرا پروازی هم هستند.
نکته اصلی مورد بحث ما در این مجال نارضایتی و گلایه ی رانندگان کامیونهای سنگینی است که با پتروشیمی ایلام سر و کار دارند.
اصلی ترین گلایه این عزیزان واگذاری مقوله باربری محصولات پتروشیمی به افراد خاص و تاخیر بیش از حد در پرداخت کرایه رانندگان است.
هرچند زد و بند و فامیل بازی و زیرمیزی و امثالهم در ایران اسلامی از مرز قانون عبور کرده و کسی را یارای مقابله با آنها نیست، ولی ما بنا بر وظیفه ذاتی می گوییم تا گوش شنوا بشنود و شاید فقط خدا بشنود.
رانندگان کامیونهای سنگین سه مورد را مطرح کرده اند که عینا در ذیل ذکر می شود؛
واگذاری حمل محموله های پتروشیمی به شرکت‌های خاص داد رانندگان ایلامی را درآورده است.
در این زمینه مسائلی وجود دارد که موجبات ابهام و نگرانی رانندگان را فراهم آورده ؛
۱ - وجود اختلاف قابل توجه بین کرایه حمل با مبلغ پرداختی به رانندگان. یعنی وجهی که دارنده کامیون به ازای حمل هر تن دریافت می کند بسیار کمتر از مبلغی است که شرکت باربری به عنوان پیمانکار از گیرنده بار دریافت می نماید.
۲ - معطل نمودن رانندگان برای پرداخت کرایه در حالی که طبق رویه رایج حمل و نقل جاده ای، پرداخت کرایه باید بلافاصله بعد از حمل صورت گیرد. خصوصا در شرایط اقتصادی کنونی که عمده کامیون ها به صورت قسطی خریداری شده اند و از طرفی هزینه نگهداری آنها بسیار سنگین است.
۳ - دریافت کمیسیون های سنگین از رانندگان جهت صدور بارنامه
تحقیق وبررسی این موضوع چندان سخت نبود. از ده راننده ای که در این خصوص مورد مصاحبه قرار گرفتند 11 نفر این گلایه ها و بعضا شدیدتر از آنها را نیز داشته و درخواست حل این مشکل را داشتند.
جا دارد مسئولین شرکت پتروشیمی ایلام در این مورد در ابتدا شفاف سازی کرده و سپس اگر مشکلی وجود دارد سریعتر آن را برطرف کرده و مشکلات رانندگان را حل کنند.
نکته قابل توجهی که شاید به عمد در آخر مطلب آورده ایم گزارش مبسوطی است که در آینده ای نزدیک در مورد فیشهای حقوقی پتروشیمی ایلام و شرکتهای وابسته به وزارت نفت در ایلام در تابناک منتشر خواهد شد.گزارشی که شاید کار دیوان محاسبات را در بررسی فیشها زیاد سخت نکند ولی حتما دل عادل آذر ایلامی را به درد خواهد آورد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
لطفاً تعارف را کنار گذاشته و فیش هایی را که صحبت می کنید منتشر کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار