نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پارک و بوستان‌های ویژه سالمندان در ایلام ضرورت دارد.
کد خبر: ۳۰۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 02 October 2016
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پارک و بوستان‌های ویژه سالمندان در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش تابناک ایلام،شادمهر کاظم‌زاده در نشست شورای سالمندان استان ایلام اظهار داشت: مسؤولان در برابر سالمندان وظایف خطیری دارند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از انزوای سالمندان یکی از مهمترین وظایف مسؤولان بوده که در این راستا نیز باید تلاش‌های ویژه‌ای انجام شود.

وی ادامه داد: ایجاد پارک و بوستان‌های ویژه سالمندان از ضروریات این قشر بوده که باید در دستور کار مسؤولان امر در استان ایلام قرار گیرد و در این راستا تلاش بیشتری صورت پذیرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: کمک به بهبود فضای زندگی سالمندان و کمک به حمل و نقل آسان سالمندان و ... از دیگر نیازمندی‌های سالمندان بوده که باید به آن عنایت ویژه‌ای شود.

کاظم‌زاده تصریح کرد: افزون بر این باید از تجربیات گرانسنگ بزرگان و سالمندان برای بهبود شرایط فعالیت‌های مختلف بهره گرفت و از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: سالمندان جامعه باید تجربیات خود را به نسل جدید انتقال دهند و امروز در جهان و در کشورهای توسعه یافته از این مهم یعنی انتقال تجربیات سالمندان بهره جدی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: آمار سالمندی در استان ایلام حدود 10 درصد است که طی سال‌های آتی به 20 درصد جمعیت استان می‌رسد که باید از هم اکنون برای این مهم برنامه‌ریزی صورت گیرد.
 
شایان ذکراست جمعیت سالمندان استان ایلام در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفراست و به ازای هر 10 نفر یک سالمند  وجود داردکه پیش بینی می شود در 10 سال آینده به ازای هر پنج نفر یک سالمند داشته باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار