بازی شطرنج مروارید با تغییرات مدیریتی؛
رفتار زیرکانه مروارید در بازی با مهره های مدیریتی و فرمانداران شهرستانها نشان میدهد که هیچ مدیر و فرمانداری در استان ایلام حاشیه ی امن نداشته و همه در معرض خطر عزل و تغییر قرار دارند.
کد خبر: ۳۰۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 01 October 2016
تابناک ایلام:: بعد از مصاحبه ی محمدرضا مروارید با خبرنگار تابناک ایلام در خصوص تغییرات مدیریتی قریب الوقع در میان فرمانداران و مدیران کل و نیز جدیت وی در تذکر دادن به مدیران در اولین شورای اداری استان در سال 95 خبر از نزدیک بودن موج تغییرات مدیریتی در استان داد.


این تغییرات با خبر تغییر فرمانداران شهرستانهای دهلران و ملکشاهی قوت گرفت و تاکید دولتیاران که از کانالهای معتبر اطلاع رسانی دولت در استان است ، تقریبا خیال دیگر فرمانداران را از تیغ عزل بر گردنشان راحت کرد.


فرمانداران شهرستانهای مختلف استان که نامشان در لیست معزولین مدیریتی نبود از این اقبال مبارک سرمست بوده و برای آینده خود برنامه ریزی می کردند.


هنوز چند روزی از خبر داغ احتمال تغییر فرمانداران دو شهرستان نگذشته بود که اولین تغییر در سطح مدیران ارشد دولت در شهرستانها عملی شد.اما این تغییر در هیچکدام از دو شهرستان ذکر شده اتفاق نیفتاد.


فرماندار سابق چرداول اولین نفری بود که سکان مدیریت شهرستان چرداول را رها کرده و راهی کوردستان شد.


مراد یگانه که در بین دولتمردان اصطلاحا معتدل جایگاه خوبی داشت و عملکرد وی در زادگاهش سیروان قابل دفاع بود جای کولانی را در چرداول گرفت .


بهمن جلیلیان مرد کوتاه قد و بلند اقبال اصلاح طلبان ایلام که از برکت فعالیتهای صرف سیاسی سرپرست سیاسی استانداری ایلام شده بود ، راهی سیروان شده و فعلا سرپرستی فرمانداری این شهرستان را بر عهده دارد.


کمتر کسی فکر میکرد که خیرا... گراوند قصد کوچ از دیار خود یعنی دره شهر را داشته باشد.اما تدبیر استاندار بر این تغییر استوار گشت و شفیعی خوش اندام و لک زبان جای گراوند مردمدار را در سکان مدیریت ماداکتو را در دست گرفت.خیرا... هم به پاس زحمات چند ساله خود مدیرکل سیاسی استانداری ایلام شد.


گمانه زنی ها در خصوص تغییر فرمانداران و تاکید بر نام دو فرماندار شهرستانهای دهلران و ملکشاهی و تغییر ناگهانی فرماندارن چند شهرستان دیگر یکبار دیگر روزهای برزخی مدیران ارشد دولت در شهرستانها را یکبار دیگر رقم زد.


بازی شطرنجی که مروارید با مهره های فرمانداران انجام داد زیرکانه بود.مروارید بر همه گمانه زنی ها خط باطل کشید و این پیام را به همه مدیران و فرمانداران داد که تیغ عزل از  گردن هیچ مدیر و فرمانداری دور نشده است.


امروز مدیران کل ادارات هم حاشیه ی امن چندانی ندارند.تغییر بیصدا و پر حاشیه ی مدیرکل حمل و نقل استان که چند صباحی بود به دلایلی مورد غضب استاندار قرار گرفته بود، نشان داد که تیغ عزل از رگ گردن به مدیران کل ادارات نزدیک تر است.


شایعات نزدیک به واقعیتی هم به گوش میرسد که در روزهای آینده مدیران شرکت گاز استان و میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و چند اداره دیگر و دو فرماندار دیگر جای خود را به افراد جدید خواهند داد.


به هر حال دولت در حال چیدمان مدیران هماهنگ تر با خود برای ماه های باقی مانده از عمرش بوده و این امر خصوصا با توجه به انتخابات دولت دوازدهم برای دولتمردان حیاتی به نظر می رسد.


ولی اینکه چه کسی قرار است تغییر کند و مشخص نبودن آن تا دقیقه ی 90 هیجان تغییرات مدیریتی رو صدچندان کرده است.


تقریبا 99 درصد مدیران استان در حال حاضر استرس تغییر ناگهانی را در وجود خود احساس می کنند و این مهم شبهای برزخی را برای آنها رقم زده است.


ولی اگر مدیران ما به این باور رسیده باشند که صندلی مدیریت یک امانت برای خدمت به مردم می باشد، هیچگاه دلبسته و شیدای این صندلی و مقام نخواهند بود.


به هر حال مروارید با رفتار زیرکانه خود در تغییر مدیران نشان داده که عزم خود را برای خانه تکانی مدیریتی جزم کرده است.ولی نکته مهم در این روند تغییر مدیران این است که باید عزل و نصبها در مسیر اهداف سیاسی نبوده و در راستای منافع مردم باشد ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
میراث فرهنگی از اوجب واجبات هستش تغییر مدیرکل بی لیاقت و بی عرضه و اقتدارش
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
خدای من شنبه زاده عرضه و لیاقت ندارد چه کسی دارد.
پاسخ ها
سلطانشاه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
شنبه زاده نهایت توان مدیریتیش کمتر از یک دهیار است عرضش کجاست؟
محمد باقر صدر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
اگه لیلقت می داشت که قبول مدیرکلی نمی کرد چون حساسترین سازمان سازمان میراث بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ازجناب استاندارعاجزانه میخواهیم افرادتوانمند٬دلسوزوشایسته راکه ازکارنامه قبلیشان میتوان شناخت توانتخابهاشون جایگزین کنن وصرفا لابی گری سیاسی یه سری افرادراملاک قرارندهندچه بسیارافرادکه همین الان درشهرستانها باعث تحولات بزرگی درحوزه کاری خودشده اند ولیاقت جایگاههای بالاتری برای خدمت بیشتررادارندولی جایی درلابی گری ها معاملات بالا دستی ندارند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
شنبه زاده هیچ کارنامه ای ندارد تنها کارنامه اش شوهانی نماینده قبلی بود
محمودعباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
بدترین مدیر طول تاریخ میراث شنبه زاده است. ناهماهنگ قانون شکن و قانون گریز
بدره ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
امیدواریم مدیر بعدی که عزل میشود، فرماندار بدره باشد.
یارمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
به خدا اگر من تو استان مسئول اجرائی بودم با مسئولین بی ضابطه برخورد جدی می کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
متاسفانه تيم آقاي مروايد حاصل همان دولت احمدي نژاد بود سواي بي كفايتي بعضي از مديران استان خود استاندار بايستي ازهمان خانه استان شروع كند تزريق بعضي از كارمندان مناطق ساير استانها به ايلام بعنوان مدير خيانتي است بزرگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار