میرزایی:
عضو کمیسیون انرژی گفت :برخی پالایشگاه ها و خطوط لوله دارای طول عمر زیادی هستند و لازم است با جذب سرمایه گذاری و دریافت فناوری، آن ها را نوسازی و روزآمد کرد.
کد خبر: ۳۰۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 28 September 2016
تابناک ایلام ::جلال میرزایی اظهارکرد: افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور را ضروری برشمرد و گفت: برخی از تاسیسات پالایشی و خطوط لوله صنعت نفت طول عمر زیادی دارند و نیازمند سرمایه گذاری و نوسازی هستند.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، فرسودگی تاسیسات را چالشی پیش روی صنعت نفت بیان کرد و گفت: برای روزآمد کردن تاسیسات و پالایشگاه های کشور نیازمند دریافت فناوری و جذب سرمایه گذار هستیم.

میرزایی افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی باید برای اولویت های صنعت نفت مانند میدان های مشترک و افزایش بازیافت نفت باشد البته به نظر می رسد این موضوع مدنظر وزارت نفت نیز است.

 عضو کمیسیون انرژی درباره احیای سهم نفتی ایران در بازار جهانی نیز گفت: سطح تولید به اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قدرت اثرگذاری می دهد؛ بدان معنا که هر کدام از اعضا به میزانی که نفت تولید می کنند در تصمیم گیری ها اثر می گذارند.

 این نماینده مجلس دهم افزود: تمرکز دولت بر روی موضوع احیای بازار نفت ایران، و ارتقای سطح تولید نفت و به دنبال آن افزایش میزان صادرات، سیاست های ایران را برای نیل به اهداف پیش بینی شده، کمک کرد.

میرزایی با یادآوری انتقادی در این زمینه که افزایش تولید و صادرات نفت، خام فروشی تلقی می شود و همسو با اقتصادمقاومتی نیست، گفت: باید توان کشور را در این زمینه حفظ کرد و همزمان با احیای سهم نفتی و توان نفتی، با برنامه ریزی مشخص به سمت تولید فرآورده و صادرات آن حرکت کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار