نماینده حوزه جنوبی استان؛
نماینده مردم حوزه جنوبی استان در نطق میان دستور خود درصحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا در زمان جنگ تحمیلی همه کسانی که به ایلام سفر کرده و در آنجا حضور داشتند ، مدت حضور به عنوان رزمندگی محسوب شده ولی مردم شریف حوزه انتخابیه من رزمنده محسوب نمی‌شوند؟
کد خبر: ۳۰۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 27 September 2016
نماینده مردم دهلران درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت فرهنگیان و بازنشستگان گفت:‌ چرا این اقشار باید سالها منتظر پاداش پایان خدمت باشند  و چرا این پاداش نباید به موقع به آن‌ها تعلق گیرد؟ چرا حق نوار مرزی کارمندان استان ایلام پرداخت نمی‌شود؟ چرا در زمان جنگ تحمیلی همه کسانی که به ایلام سفر کرده و در آنجا حضور داشتند ، مدت حضور به عنوان رزمندگی محسوب شده ولی مردم شریف حوزه انتخابیه من رزمنده محسوب نمی‌شوند؟ چرا فرصت مرز 430 کیلومتری در استان ایلام دیده نشده است؟
به گزارش تابناک ایلام؛شادمهر کاظم زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس با تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: یاد همه فداکاری ها و رشادت های رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس را گرامی می داریم. استکبار جهانی پس از جنگ تحمیلی در ظلمی مضاعف، نبردی نابرابر در میدان اقتصادی به مردم ایران تحمیل کرده که امیدواریم ملت بزرگ ایران با الهام گیری از پایداری های دوران دفاع مقدس و هوشمندی بار دیگر پشت حیله و نیرنگ را بشکنند و سربلند از این نبرد تحمیل شده بیرون آیند.

وی با بیان اینکه صداقت و عدالت به عنوان جوهره آموزه های دینی از مهم ترین انتظارات مردم است یادآور شد: اصلی ترین مطالبات مردم امروز اشتغال و فرار از غول بیکاری است. در شرایطی که حجم نقدینگی بالای 1 میلیون میلیارد تومان است، اما بانک ها به عنوان منبع تامین مالی برای رونق اقتصادی از پرداخت حداقل تسهیلات به جوانان و اقشار جویای کار دریغ می ورزند. این چه عدالت و صداقتی است؟

نماینده مردم دهلران در مجلس ادامه داد: سر مایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به گونه ای هدایت شده که اکثر سرمایه گذاری ها در مراکز کشور انجام می شود و این به سرازیر شدن جمعیت به مرکز کشور می انجامد که به یک بمب جمعیتی تبدیل خواهد شد.

کاظم زاده هم‌چنین با بیان اینکه پروژه های حوزه انتخابیه دهلران سالها است منتظر دریافت وام از صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است ، خاطر نشان کرد: عدم سرمایه‌گذاری ها باعث می‌شود مهاجرت معکوس استان ایلام شدت گرفته و جوانان آواره کلان شهرها شوند. صندوق توسعه ملی به این موضوع پاسخ دهد و هیأت امنا بررسی کند که چرا علی رغم طی شدن همه سازوکارهای قانونی بعد از گذشت چندین سال این وام‌ها پرداخت نمی‌شود تا بخشی از مشکل اشتغال حل شود.

وی یادآور شد:‌ برخورداری از آب کافی با کیفیت مناسب و در زمان مناسب حداقل نیاز برای ادامه حیات است، امروز روستاهای حوزه انتخابیه از لحاظ آب آشامیدنی واقعا مشکل دارند و در اوج گرمای طاقت فرسای تابستان عدم تامین برق مطمئن مشکلات مردم این مناطق را چندین برابر کرده است.

نماینده دهلران در مجلس تصریح کرد: معلوم نیست وزارت نیرو بر اساس چه منطقی سد سیکان را تعطیل کرده در حالی که هزینه کرده ،‌زمین های مردم را خریداری کرده و این پروژه بالای بیست درصد پیشرفت فیزیکی دارد . این سد مطمئن ترین و پاکترین منبع آب آشامیدنی است. این چه عدالت و صداقتی است که وزارت نیرو با وجود هزینه و امکان بهره برداری از سد آن را متوقف کرده است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کلبعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
بله بله همینطور است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار