همایش روز خانواده و تکریم از زنان سرپرست خانوار موفق بهزیستی امروز صبح ششم مهرماه در چرداول برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 27 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی روز سه شنبه در همایش روز خانواده و تکریم از زنان سرپرست خانوار موفق بهزیستی در سرابله اظهار کرد: تقویت نشاط اجتماعی در خانواده ها در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد و پیش بینی می شود با اقدام های انجام گرفته در آینده شاهد ارتقای روحیه امید در کانون خانواده ها باشیم.

وی ادامه داد: خانواده بعنوان فرا گیرترین نهاد جامعه و خاستگاه بهترین اخلاق ها و رفتارهای مدنی نقش پیکره اصلی جامعه را دارد که اگر سالم نباشد جامعه نیز سالم نخواهد بود.

قیصربیگی خانواده را بهترین مکان برای رفع نیازهای اصلی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: فضای حاکم بر کانون خانواده آنقدر اهمیت دارد که در دین مقدس اسلام نیز به ارج نهادن این نهاد تاکید فراوانی شده است.

وی سوق دادن خانواده ها به سمت هسته ای که در آن یادگیری فرزندان به حداقل می رسد، نبود عدالت اجتماعی و مشکلات و مسائل اقتصادی را سه فرآیندی دانست که خانواده ها را بشدت تهدید کرده و تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: در برنامه ششم توسعه به موضوع خانواده با حمایت و توجه ویژه به معیشت سرپرستان خانوارها اهمیت زیادی شده است.

مشاور استاندار و مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که در رشد و تعالی مادی و معنوی افراد نقش آفرین خواهد بود.

کلثوم خلیلوند یادآور شد: حفظ کانون خانواده و هدایت آن به سمت مسیرهای متعالی نیازمند نقشه راه و برنامه جامع و مدنی است که مسئولان را در رساندن به هدف والای تحکیم این نهاد مهم اجتماع یاری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: سیاست های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری در 16 بند ابلاغ شده سند و نقشه راهی است که توجه و برنامه ریزی بلند مدتی برای اجرایی کردن نیاز دارد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام اجرایی کردن سیاست های حوزه خانواده را نیازمند بهره گیری از همفکری، همدلی و عزم جمعی همه دستگاه ها دانست.

در این آیین از زنان موفق سرپرست خانوار سرابله با اهدای لوح و هدایی تقدیر شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار