در حال حاضر با آغاز فصل کاشت ، 50 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران به زیر کشت کلزا رفته است.
کد خبر: ۳۰۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 27 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ،حشمت زرین جوب  پیش بینی کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی در سال زراعی جاری 12 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا در این استان برداشت شود.

وی افزود: 25 میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار با نرخ سود 12 درصد به کشاورزان برای تولید کلزا پرداخت شده و همچنین برای سهولت در امر کاشت بذر دستگاه کارنده با پرداخت 50 درصد یارانه از سوی دولت و 50 درصد پرداخت تسهیلات با سود بانکی 12 درصد به کلزاکاران در اختیار کشاروزان قرار گرفته است.

زرین جوب تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از فواید کشت دانه کلزا بهره مندی زنبورداران از این مزارع است به گونه ای که در هر یک هکتار از اراضی کشت شده کلزا تا پنج کندوی زنبورعسل می توانند از شهد گل های این مزارع استفاده کنند.


وی با توجه به اینکه بیش از 90 درصد روغن کشور وارداتی است، یادآور شد: کشت دانه روغنی کلزا و توسعه این محصول می تواند در وابستگی کشور به واردات روغن بکاهد و به همین منظور توسعه سطح زیرکشت و تولید کمی و کیفی کلزا در کشور از سیاست ها و برنامه های دولت است.

سال گذشته از مجموع پنج هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، 2 هزار و 50 هکتار آن معادل سه هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار